[BSD] FreeBSD

Zsolt Kúti kutizs at t-online.hu
2008. Sze. 11., Cs, 20:28:02 CEST

On Thu, 11 Sep 2008 19:23:05 +0200
"Illó Gábor" <stageline at gmail.com> wrote:

> Üdv
>
> Kezdő vagyok még FreeBSD-ben és tapasztaltabbak tanácsára lenne
> szükségem. Egy scponly nevű programot telepítettem portsból
> és a guis ablakban bepipáltam mindennek a támogatását, gondolta a
> fene, hogy ő majd elkezdi a gnomtól kezdve minden felpakolgatását,
> abban bíztam hogy majd úgy települ, hogy amennyiben a kérdéses
> programmal együtt kell működni akkor együtt fog tudni működni,
> de a lényeg, hogy otthagytam a gépet mert közben jöttek hozzám,
> eltelt 30 perc és még mindig telepített, akkor vettem észre hogy
> [...]

Szia!

Először is:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/index.html

Azon belül: Chapter 4 Installing Applications: Packages and Ports
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/ports.html

Kiindulásnak jó.
Aztán man pkg_delete

Ha komolyabban akarod használni a port rendszert, használhatsz
segédprogramokat (melyeket szintén onnan tehetsz fel) pl. portupgrade,
vagy portmaster. Személyes tapasztalataim alapján ez utóbbit ajánlom.

Üdv -
Zsolt