[BSD] ARM-ra BSD

Egervary Gergely gergely at egervary.hu
2008. Okt. 1., Sze, 19:27:11 CEST

> Teljesen kezdo vagyok BSD temajaban, megis arra szantam el magam, hogy
> egy sajat tervezesu ARM procis (egesz pontosan AT91RM9200) hardverre
> BSD-t installaljak, miutan linuxszal mar jol mukodik. Biztonsagilag
> kritikus helyen szeretnem hasznalni, ezert gondoltam, hogy a linux
> nem a legjobb valasztas, tul kommersz, tul sokan ismerik.

Én részemről NetBSD-t használok, ott támogatott az ARM, FreeBSD-ben,
OpenBSD-ben és az egyéb változatokban nem tudom. Te melyiket nézted
ki magadnak?

> - konkretan honnan kell letoltenem BSD-s kernelforrast

A BSD rendszerek nem csak egy kernelből állnak, hanem komplett
userland-ből is. Bár valószínűleg megtalálod egy külön zipben csak
a kernel forrását (pl. syssrc.tgz) de önmagában úgysem mész vele
messzire. Tölts komplett rendszert.

> - le tudom-e ezt forditani egy linuxos gepen futo ARM cross gcc-vel, vagy
> csak eleve BSD-s gepen tudok forditani

Nem tudok róla, hogy bármilyik BSD-nél támogatott lenne ilyesmi. Más
architektúrára viszont jó eséllyel tudsz cross fordítani, de IMHO
kezdésnek fogj binárist.

> - honnan szerezzek installalt, minimalis BSD rendszert, ami nehanyszor 10
> MB-nal nem nagyobb, es be tudom-e ezt bootolni egy linuxos NFS szerverrol

bootolható média image-eket találsz a különböző BSD-k ftp szerverén,
a komplett rendszer pedig nem más, mint az a néhány alap-tarball
kicsomagolva.

üdv,
--
Egerváry Gergely