[BSD] forditas mas platformra, ket ports dir???

Gabor Kovesdan gabor at FreeBSD.org
2007. Nov. 16., P, 15:11:34 CET

Laszlo Nagy escribió:

> Igen, ez FreeBSD 6.2 RELEASE.

> Na jó ez így túl bonyolultul hangzik. Inkább akkor beszerelek egy erős
> diskless gépet, /usr NFS mount gigabit etherneten keresztül, és már
> fordíthatok is. Azt hiszem kevesebb ideig fog tartani, főleg hogy a
> jail-hoz nem értek. :-) Szerencsére csak egy Xorg szervert kell
> fordítani, minden más xdmpc-n keresztül fog menni.

Szerintem a jail-es megoldás még mindig egyszerűbb. Egy alaprendszert
mindenképp kell forgatnod i386-ra, de ha jailt csinálsz megspórolod a
fáradságot, hogy beszerelj egy új lemezt. Másrészt szerintem érdemes
megtanulni használni a jail-eket, nem nagy ördöngősség és sokszor
hasznos. Ha megvan a jail, akkor raksz bele egy ports fát és
chroot(1)-tal vagy jail(1)-el belemész aztán ott cat ARCH=i386
> Szerencsére a DESTDIR-t ismerem, gondolom az alap rendszerrel nem lesz
> baj remélem a
> buildworld+buildkernel+distribution+installworld+installkernel
> automatikusan i386-ra fordít ha a kernel konfig /usr/src/i386/conf alatt

Nem. Nézd meg a release(7) man oldalt, ott le vannak írva a makrók,
amiket tudsz használni. Konkrétan a TARGET és TARGET_ARCH makrókra lesz
szükséged.

--
Gabor Kovesdan
FreeBSD Volunteer