[BSD] Szerver alaplapot hol?

Egervary Gergely gergely at egervary.hu
2007. Nov. 13., K, 20:43:19 CET

> Hát ez a bajom nekem is! Ha Intelt veszek akkor a processzor baromi
> drága (Xeon). Ha meg AMD-t veszek akkor a memória nagyon drága. :-(

keress olyan alaplapot, amibe nem Xeon kell, hanem LGA775 tokozású, pl.
Core2 Duo vagy Core2 Quad. Nem akarok Intel-AMD vallás-vitákba kezdeni, de ezek
szerintem ma igazán nyerő processzorok.

Létezik több gyártónak is ilyen alaplapja, bár tény, hogy a szerver alaplapok
tipikusan Xeon köré épülnek. itt például többet is találhatsz:

http://www.intel.com/products/server/motherboard/index.htm

> [...]
> bele többet tenni az alaplap miatt, ezért architektúrát akarok váltani.
> Nem szeretnék később mindent újrakezdeni amikor megint kevés lesz a
> memória, ezért gondoltam hogy mondjuk 8GB-tal kezdek, és lehessen
> bővíteni. Nade 8GB ECC memória most így kapásból félmillió lenne. Ennyi
> pénz nincs rá. Ehhez képest 16GB DDR2 memória 80 ezerbe kerül. Tudom
> hogy az ECC biztonságosabb meg minden, de nekem eddig is DDR 2 memóriák
> voltak benne és nem volt semmi bajuk. Nem kell hogy a szerver 99.99%-ban
> üzemképes legyen (mint ahogy nem is volt). Az viszont fontos hogy ne

8GB ECC az nem kevés. (nem reklám: mi kb. 250 ezerért tudjuk szállítani)
azért ez nem egy milliós tétel...

mihez kell egyébként egy gépbe 8GB memória? SQL szerver? Apache?

--
Egerváry Gergely
<gergely at egervary.hu>