[BSD] Szerver alaplapot hol?

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2007. Nov. 13., K, 19:42:53 CET

> [...]
> (bár léteznek olyan chipsetek, amelyek többféle memóriát is tudnak kezelni,
> de ezek tipikusan csak a "hibrid", low-cost otthoni és irodai használatra
> szánt alaplapokon találhatóak meg)
>
> az Intel mániája volt a DDR2, így gyakorlatilag ma már minden korszerű,
> Intel-alapú géphez DDR2 kell. (sőt, jön a DDR3, bár olyannal még csak
> desktop gépen találkoztam)
>
> az AMD lassabban követte az átállást, így ott még bőven vannak "sima" DDR-es
> alaplapok, lásd ez is.
>
> igen, a DDR2 memória manapság jelentősen olcsóbb a régi DDR-nél. (tömegtermelés)

Hát ez a bajom nekem is! Ha Intelt veszek akkor a processzor baromi
drága (Xeon). Ha meg AMD-t veszek akkor a memória nagyon drága. :-(
> egy szerverben nagy áldás az ECC, én mindenképpen olyat vennék, ha támogatja
> a chipset. (márpedig szerver alaplapokon szokta)

Igen csakhát a DDR ECC memória 10-szer annyiba kerül mint a sima DDR2. A
mostani szerverünkben 3GB memória van, és kezd kevés lenni. Nem tudok
bele többet tenni az alaplap miatt, ezért architektúrát akarok váltani.
Nem szeretnék később mindent újrakezdeni amikor megint kevés lesz a
memória, ezért gondoltam hogy mondjuk 8GB-tal kezdek, és lehessen
bővíteni. Nade 8GB ECC memória most így kapásból félmillió lenne. Ennyi
pénz nincs rá. Ehhez képest 16GB DDR2 memória 80 ezerbe kerül. Tudom
hogy az ECC biztonságosabb meg minden, de nekem eddig is DDR 2 memóriák
voltak benne és nem volt semmi bajuk. Nem kell hogy a szerver 99.99%-ban
üzemképes legyen (mint ahogy nem is volt). Az viszont fontos hogy ne
kerüljön 1 millióba...

Oké ezek szerint kénytelen leszek Xeon alaplapot venni? :-)
Megnéztem az árakat és nincs túl nagy különbség.

  Laci