[BSD] devfs, nautilus-cd-burner, stb.

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2007. Jan. 24., Sze, 20:02:49 CET

Szia!

Gratula a sikeres frissitéshez. Sajna nem mindegyik kérdésedre tudok
válaszolni, de azért az egyikre igen:

On Wed, Jan 24, 2007 at 05:02:22PM +0000, Bálint Levente wrote:
> 1. Rovidke kereses utan nem lattam nyomat, hogy
> lenne valami vegleges megoldas arra a problemara,
> hogy a devfs.conf-ba beirt
> perm cd0 ...
> perm pass0 ...
> sorok esetleg nem hatasosak, mert bootolaskor a
> /etc/devfs elobb lefut(hat?), mint ahogy a fenti
> eszkozok letrejonnenek (ha jol ertem).  Szoval
> kezzel kell restartolni a devfs-t vagy - egy ajanlas
> szerint - pl. sleep 15-ot beirni a devfs script
> elejere.  Nincs ez megoldva, vagy csak en vagyok
> vak?

Nem vagy vak, de nem jó helyen keresel. A devfs.conf tényleg az olyan
bejegyzések kezelésére való, amik statikusak, tehát nem folyamatosan
jönnek-mennek. Minden mást a devfs.rules állományban érdemes kezelni,
aminek a szintaxisa egy másik, talán nem is olyan egyszerű, de a manban
benne van és ha egyszer belőtted, akkor utána úgysem kell mindennap
piszkálni. Ez nagyszerűen használható ki-be vándorló eszközökre.

> 2. Nem igazan egeto problema, de ha mar...
> Ismert hiba, a nautilis-cd-burner - hibasan -
> keves helyet reklamal, pl. egy ures cd-re nem
> akar kiirni 550M cuccot.  A ports-ban nincs ez
> javitva?  (Es tudom, helyette ott van a burncd,
> brasero, stb.)

No idea. Általában burncd-t használok, az megy.

> 3. Az, hogy az automatikus-felcsatolas-es-az-ikont-
> az-asztalra-kidobas neha megtortenik, neha meg nem,
> vagy a Szamitogep alatt lehet felcsatolni, maskor
> meg nem, ez a jelenlegi fejlettsegi allapot jele,
> vagy megpiszkalhato?  Neha meg jobban bizom a
> primitiv kis scripteket futtato ikonjaimban.

Erről ellenben nekem is vannak tapasztalataim (és elég vegyesek)
Szerintem (amellett, hogy megnézed, hogy minden szükséges service indul
el bootkor az /etc/rc.conf megfelelő *_enable="YES" beállításai okán) és
beállítod a hal daemon konfig állományát, sokat jelenleg nem tudsz
tenni... látszik, hogy egy erősen linux-centrikus szoftverről van szó
(bár ott sem mindig 100% :-) de mivel már a FreeBSD is hivatalosan
supportált Gnome alap, így a helyzet nyilván egyre javulni fog. A
portsot érdemes beizzítani és a Gnome-ot frissen tartani, mert nagyon
sok javítás jön ki, majdnem naponta valami, így van esély gyors
javulásra (meg persze az ellenkezőjére is :-)

Üdv:
BSD: An Operating System, Not a Religion.