[BSD] FS over network?

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2007. Aug. 16., Cs, 21:45:48 CEST

> A következő problémám van amit nem tudok normálisan megoldani. Van 2
> iroda, mindkettőben van 2 file server, mindkettő FreeBSD 6.1. Az egyes
> irodákban a kliensek a helyi fileserver-en levő állományokat Samba-val
> illetve nfs-sel látják. Azt szeretném megoldani, hogy bizonyos
> könyvtárakat meg lehessen osztani a két iroda között.

> Olyan megoldás nem érdekel ami programmal éri el a könyvtárakat, mert
> ezek a user-ek elég gyengén kezelik a gépet. Tehát nautilus integráció
> kell, és bármelyik programból úgy kell tudniuk megnyitni őket mintha ott
> lenne a saját gépükön.

> [...]
Közben valaki máshol azt írta nekem hogy használjak VPN-t de félek tőle
mert azt tapasztaltam régebben hogy olyan dolgokat is átküld amit nem
kellene (pl. arp kérések?) amik csak foglalják az amúgy is alacsony
sávszélességet.

Egyébként is ez még kevés. Egyik gép be vépéenezik a másikra, de utána
még kell használni valamit a megosztáshoz is. NFS nem biztos hogy jó
(mert csak teljes filesystem-et tud megoszta, alkönyvtár struktúrát
nem), de talán ezzel még megbirkóznék. SMB-t megint nem szívesen, mert
nem valami hatékony protokol. Szóval a VPN egy jó részmegoldás lehet, de
VPN fölött mi legyen, ami gyors, hatékony és megbízható?

Köszi,

Laci