[BSD] FS over network?

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2007. Aug. 16., Cs, 19:25:01 CEST

Sziasztok,

A következő problémám van amit nem tudok normálisan megoldani. Van 2
iroda, mindkettőben van 2 file server, mindkettő FreeBSD 6.1. Az egyes
irodákban a kliensek a helyi fileserver-en levő állományokat Samba-val
illetve nfs-sel látják. Azt szeretném megoldani, hogy bizonyos
könyvtárakat meg lehessen osztani a két iroda között. Eredetileg az
SSHFS-re gondoltam (mount_sshfs) mert az Linux alatt nekem nagyon
bejött. De sajnos FreeBSD alatt az fuse egyáltalán nem akar lefordulni.
Az NFS akár még jó is lehetne, kivéve hogy nem biztonságos kitenni az
internetre, és nem lehet vele megosztani alkönyvtár struktúrákat (csak
egész filesystem-et).

A jogosultság igazából nem gond, ezek ilyen "mindent bele" közös
könyvtárak, bárki bármit csinálhat bennük. Dokumentumokat meg excel
táblázatokat szoktak ott tárolni, estleg képet, PDF doksit stb.

Olyan megoldás nem érdekel ami programmal éri el a könyvtárakat, mert
ezek a user-ek elég gyengén kezelik a gépet. Tehát nautilus integráció
kell, és bármelyik programból úgy kell tudniuk megnyitni őket mintha ott
lenne a saját gépükön.

Mit használjak?

Köszi,

Laci