[BSD] interrupt storm kerdesek

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Sze. 10., V, 12:35:48 CEST

Szia!

On Fri, Sep 08, 2006 at 09:13:32PM +0200, Zoltan Varga wrote:
> Ma igencsak ledöbbentem, mikor eltűnt a netről a szerverem - végül is
> egy helyszíni resetelés után az eseménynaplóból okosabb lettem:
>
> Interrupt storm detected on "irq22:"; throttling interrupt source
>
> em0: watchdog timeout -- resetting
> em0: link state changed to DOWN
> em0: link state changed to UP
>
> Szóval fura, hogy egyetlen torrent ennyire meg tudná akasztani a
> gépet. Van vkinek javaslata, hogy milyen storm_threshold értéket
> célszerű beállítani, illetve mi köze lehet a hálókártyának a nem
> használt USB-hez?

Az, hogy kénytelenek osztozni egy közös IRQ-n. Ilyenkor sajnos akkor is
zavarhatják egymást, ha az USB-t nem használod.

Mivel gondolom, hogy az APIC már aktív nálad, ezért vagy a BIOS
beállításokkal próbálsz valamit játszani hátha engedi átállítani, hogy
melyik IRQ-n melyik eszköz lóg, vagy esetleg (ha nem alaplapra integrált
kártyáról van szó) próbáld átdugdosni egy másik slotba, hátha találsz
jobbat. Végső esetben megpróbálhatod az USB-t letiltani a BIOS-ban ha
van erre lehetőség.

BSD: An Operating System, Not a Religion.