[BSD] interrupt storm kerdesek

Zoltan Varga vzoltan007 at gmail.com
2006. Sze. 8., P, 21:13:32 CEST

Hello!

Ma igencsak ledöbbentem, mikor eltűnt a netről a szerverem - végül is
egy helyszíni resetelés után az eseménynaplóból okosabb lettem:

Interrupt storm detected on "irq22:"; throttling interrupt source

em0: watchdog timeout -- resetting
em0: link state changed to DOWN
em0: link state changed to UP

Ez utóbbi ismétlődött az újraindításig. Elég sok időt eltöltöttem a
neten való kutatgatással, értem már, hogy mi ez az int. storm, tudom,
hogy létezik egy hw.intr_storm_threshold sysctl érték (default=500),
de a történteket még mindig nem értem.

Egy P5ND2 SLI alaplapról van szó, a 22-es IRQ-n csak az egyik USB hub
van, egyébként USB-s eszközöket abszolút nem használok. A kernel pedig
látszólag a hálókártya folyamatos lekapcsolásával próbálkozott,
eredménytelenül. Minden bizonnyal fontos, hogy az incidens egy torrent
fájl betöltése után történt - lehet, hogy ehhez van köze, azonban: ez
az egyetlen letöltés futott, a sebesség kliens oldalon (rtorrent) le
volt korlátozva a teljes sávszél kb. 50%-ára, és a hiba alig néhány
másodperccel az indítás után következett be.

Szóval fura, hogy egyetlen torrent ennyire meg tudná akasztani a
gépet. Van vkinek javaslata, hogy milyen storm_threshold értéket
célszerű beállítani, illetve mi köze lehet a hálókártyának a nem
használt USB-hez?

Zoltán