[BSD] hdd bad sector teszt

Fazekas Mihály michael at goliat.eik.bme.hu
2006. Júl. 19., Sze, 20:45:52 CEST

Szia!

> A man badsect szerint a parancs elso argumentuma a badsector
> konyvtar, a masodikban pedig sorban be kell irni a hibas szektorok
> szamat, ami a fajlrendszer kezdetehez relativ. A log allitolag ki
> is irja ezt a szamot. Utana cd / ; umount kerdeses  fajlrendszer ;
> fsck es ettol a badblockok szepen besorolnak a badblock konyvtarba.
A man -t en is olvasom. Inkabb az angol szovegertessel lehetne'nek
gondjaim.

A man ezt irja:
The sector numbers must be relative to the beginning of the file
system, ***but this is not hard*** as the system reports relative
sector numbers in its console error messages.

Lehet, hogy en ertelmezem felre, de a "but this is not hard"
kifejezes nekem leginkabb abban nyilvanul meg,
hogy "nem feltetlenul".

Rosszul gondolom?
Mondjuk az is igaz, hogy osszesen ennyi van krealva: ad1a
("bsdlabel -w ad1" parancsa, majd newfs)

Amugy a log -ba kb. ennyi informacio kerul az egyes hibakrol:
(persze mas-mas LBA -val)
Jul 19 08:05:30 pickwick kernel: ad1: FAILURE - READ_DMA
status=51<READY,DSC,ERROR> error=40<UNCORRECTABLE> LBA=6336418

mailto:michael at goliat.eik.bme.hu
Phone: 463-1966