[BSD] hdd bad sector teszt

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Júl. 19., Sze, 20:33:35 CEST

Szia!

On Wed, Jul 19, 2006 at 07:59:03AM +0200, Fazekas Mihály wrote:
> Ha valahol leall pl. a dd (dd if=/dev/ad1a of=/dev/zero), akkor abbol
> hogyan tudhato meg a badsect -nak adando szektor-szam?
> (ilyenkor a log -ba is ir egy-ket sort)

A man badsect szerint a parancs elso argumentuma a badsector konyvtar, a
masodikban pedig sorban be kell irni a hibas szektorok szamat, ami a
fajlrendszer kezdetehez relativ. A log allitolag ki is irja ezt a
szamot. Utana cd / ; umount kerdeses  fajlrendszer ; fsck es ettol a
badblockok szepen besorolnak a badblock konyvtarba.

BSD: An Operating System, Not a Religion.