[BSD] programfejlesztés FeeBSD alatt

Attila Bardi battila at battila.hu
2006. Dec. 13., Sze, 09:25:27 CET

Hello,

ha nem ragaszkodsz a komplett IDE-hez, akkor a gcc es a make a Te baratod.
A masik pedig vallasi vita temaja volt regebben: vi es/vagy emacs
En pedig meg hasznaltam a nedit-et, mert kedveltem. Van meg par
segedeszkoz, mint peldaul a clint, ami egy szintaktikai elemzo, de most
ahogy megneztem a freshmeat-en ugy tunik csak C++-ra mukodik, bar annak
egy valodi reszhalmaza a C :)
Ha grafikus feluletet is akarsz, akkor viszont duskalhatsz a lehetosgek
kozott. Ugye a ket nagy: gtk es qt, de ezek mellett van meg par szaz masik
is. Nezz meg par peldaprogramot, tutorialt es azutan konnyu lesz donteni.
A gtk-haz a glade nyujt egy forms tervezo feluletet, ami legeneralja a
makefile-t is. A kdevelop-ot nem probaltam meg, de a qt sosem volt nekem
szimpatikus.  Az xfroms-ot probaltam az bejott, jo gyujtemeny, de nem
feltetlen free.

En valami hatalmas ide kornyezettel nem feltetlen bonyolitanam tul az
eletem. A makefile megirasa kb 20 perc, de ha a formgenerator megcsinalja
Neked, akkor meg annyi sem.

On Wed, 13 Dec 2006, Kovács Tamás_LEV wrote:

> Üdv. Mindenkinek!
>

> Lenne egy kis bugyuta kérdésem, de net - en annyira választ nem találtam
> rá.(vagy lehet én nem kerestem elég kitartóan a magyar lapok között)
>

> A következő lenne: a suliban most "C" programozási nyelvet tanulunk vagyis
> azt fogjuk a következő félévben.
>
> Arra gondoltam, h ne Win alatt fejlesztem, hanem FreeBSD alatt.(ezt a
> rendszert most tanulgatom)
>
> Mire lenne szükségem? Vagyis, h mit tegyek fel még a rendszerhez, h C ben a
> megirt programomat le tudjam futatni. Grafikus környzeteben???
>

> Segítségeteket Előre is köszönöm!

> [...]

--[battila]--[Trespassers will be shot. Survivors will be SHOT AGAIN!]--
  Attila Bardi                       | Email: battila at battila.hu