[BSD] jog: libdvdcss

Ádám Szilveszter adamsz at mailpont.hu
2005. Sze. 27., K, 08:43:34 CEST

Hali!

On Hét, Szeptember 26, 2005 10:53 am, KOVACS Krisztian mondta:
>   Tegnap beleolvastam a Sziszi által küldött 'Heise vs. Musikindustrie'
> dologba, tényleg elég kemény a helyzet odaát. Ugyan nem kapcsolódik
> szorosan, de beszéltem egy német sráccal is, aki open source Linux
> drivereket fejleszt mindenféle smartcard olvasóhoz. Mivel ezekhez nincs
> nyilvános dokumentáció, ő is a kiadott bináris driverek
> visszafejtésével dolgozik. Persze ez meglehetősen kétes jogi helyzetet
> teremt, mert noha állítólag Németországban van valami olyan jogszabály,
> ami a reverse engineering-et kompatibilitási okokból lehetővé teszi, de
> [...]

A kompatibilitasi celu visszafejtes nalunk is jogszeru, ha a "clean room"
fejlesztes szabalyait betartjak, de azok elegge szigoruak. Idealis esetben
kulon embereknek kell vegezni a visszafejtest es dokumentalast, es megint
kulon embereknek a dokumentacio alapjan az implementalast, mert igy
biztosíthato, hogy nem lehet oket megvadolni azzal, hogy magat a
visszafejtett kodot hasznaltak volna fel. Viszont vigyazni kell arra, hogy
az eredetivel lenyegeben azonos rendeltetesu szoftver letrehozasara nem
legalis a visszafejtes. (meg meg van par dolog)

Hirdessen hatékonyan, kedvező áron!
http://www.t-banner.hu/