[BSD] jog: libdvdcss

KOVACS Krisztian hidden at sch.bme.hu
2005. Sze. 26., H, 10:53:37 CEST

  Sziasztok,

On Monday 26 September 2005 10.29, Attila Rajmund wrote:
> nyilvánosságrahozatala, amivel a saját pénzemből vásárolt saját
> tulajdonú DVD-met a saját PC-men meg tudom nézni, megint csak nem
> veszélyes a társadalomra...

  Azzal a különbséggel, hogy itt egy olyan lobbi érdekeit sérted, amely
az általad példaként felhozotthoz képest sokkal nagyobb erőt
képvisel...

  Tegnap beleolvastam a Sziszi által küldött 'Heise vs. Musikindustrie'
dologba, tényleg elég kemény a helyzet odaát. Ugyan nem kapcsolódik
szorosan, de beszéltem egy német sráccal is, aki open source Linux
drivereket fejleszt mindenféle smartcard olvasóhoz. Mivel ezekhez nincs
nyilvános dokumentáció, ő is a kiadott bináris driverek
visszafejtésével dolgozik. Persze ez meglehetősen kétes jogi helyzetet
teremt, mert noha állítólag Németországban van valami olyan jogszabály,
ami a reverse engineering-et kompatibilitási okokból lehetővé teszi, de
ez csak az érem egyik oldala. Per pedig még nem volt ilyesmiből
(állítása szerint az EU-ban sehol nem talált ilyet az ügyvédje), tehát
teljes a bizonytalanság...

--
KOVACS Krisztian