[BSD] Re: BSD digest, 25 kötet, 18 szám

Kassai Istvan kako at zhnet.hu
2005. Május. 24., K, 18:15:48 CEST

2005-05-24, k keltezéssel 14:30-kor bsd-request at hu.freebsd.org ezt írta:

> Az elejére nem tudok reagálni, csak a végére:
> UNIX-világban (az egyszál elb linuxon kívül) mindenütt netstat -r
> (esetleg még egy -n is) a routing tábla lekérdezése.
>
> De azért ez a watchdog érdkes lehet, legközelebb _pontos_ hibaüzenetet
> is adj a dologról.
>
> Esetleg arp -a
> ifconfig -a
> netstat -in
> netstat -rn
> netstat -ss
> kimenetek lehetnek érdekesek, illetve a /etc/resolv.conf ,
resolv.conf nem hinnem, hogy barmit befolyasol abban, ha nem tudom
pingelni az alhalozat valamely gepet, de csak az adott geppel egy
alhalozaton talalhato DNS szerver van benne (mellekesen azt akartam
pingelni probakent, az a DNS es gateway is egyben)

> /etc/nsswitch.conf (ha vannak) tartalma.
Nem tudom, ebben mi van, de ujrabootolok, megnezem es megirom. Egyebkent
minek kellene lennie?

> Ja meg ilyen trivialitások, hogy a drót túlsó vége mibe van bedugva:
> swictH/bridge/hup, esetleg egy másik gép keresztkábellel?

Kb ebben a sorrendben. Vegigprobaltam mindennel, 10 megas hub, 10/100
switch, crosslink kabel+masikgep, de hazudnek, ha azt mondanam, hogy
valtozas allt be a halozat allapotaban.