[BSD] magyar keymap

Istvan Galgand igalgand at freemail.hu
2005. Már. 10., Cs, 09:08:10 CET

T. Lista!

Hétfőn telepítettem egy laptopra FreeBSD5.3-at. Némi sikerélményt
nyújtott, pl. látom a netet, telepítettem alkalmazást...
Amivel nem boldogulok, az a konzol "magyarítás". A laptop billentyűzet
persze í betűs magyar. Amit eddig elkövettem az archívum alapján:

1. rc.conf-ban latin2-es font és hu keymap beállítás:
	font8x8="iso02-8x8"
	font8x14="iso02-8x14"
	font8x16="iso02-8x16"
	keymap="hu.iso2.102keys"
2. /etc/ttys-ben a term. típusa cons25l2
3. /etc/login.conf-ba beírtam egy hungarian class-t:
	hungarian:\
		:charset=ISO-8859-2:\
		:lang=hu_HU.ISO_8859-2:\
		:tc=default:
4. A normál usernevemet a pw -L -el beraktam a hungarian class-ba.

Ezután konzolon login promptnál teljes a siker, minden a helyén, ű és ő
betűm is van. De miután akár root-ként, akár user-ként bejelentkezem,
visszatér az angol billentyűzet.
Megmondaná valaki, mit rontok el? Ha létezik a FreeBSD5.3-ra ere vonatkozó
leírás, az is jól jönne.

Üdv. István
--
This letter was sent by Mutt/1.5.6i,