[BSD] gbde es chroot

Chal csaba.kollar at enternet.hu
2005. Már. 9., Sze, 21:28:43 CET

Sziasztok!

Mar a sokadik kort futom egy problema kapcsan, es nem igazan
talaltam normalis megoldast, gondoltam irok ide, hatha
osszeszivta mar ezt valaki...

FreeBSD 5.3 -al, es geom_gbde -vel szeretnek egy olyan felallast
csinalni, ahol a rendszer minel nagyobb resze (mondjuk az egesz
rootfs :) ) cryptelt particion foglal helyet. Tudom, a dolognak
tobb hatulutoje van mint ertelme, de sajnos meg kell csinalni ha
lehet.

Termeszetesen egy nem-cryptelt particiora mindenkeppen szukseg
van ahol a loader, a kernel, es a gbde device mountolasahoz szukseges
userspace eszkozok vannak. Ez esetemben nyilvanvalo okok miatt a /boot,
es az azon helyet kapo altalam keszitett mfs image lett.

Odaig eljutottam hogy az image -rol elindul a rendszer,
felmountolodik a cryptelt particio (amin amugy van egy
alaprendszer). Itt megallt a tudomanyom. chroot -olni probaltam,
de nem eppen elegans megoldas, foleg ugy, hogy a rendszer
felig-meddig mar mukodik. A legjobb megoldas szerintem az lenne, hogy
ejtem az mfs -rol valo bootolast, es meg az init elott felhuzom
valahogy a gbde devicet (sajnos userspace util kell hozza), majd az
inittel kozlom hogy az a rootfs, es tegye a dolgat. A init ugy tunik
hogy erre keptelen, vagy csak en rontok el valamit nagyon... Arra
gondoltam hogy lecserelem az initet, viszont kerdes hogy mire? Script
irasa kudarcba fulladt, egyszeruen az utolso (exec /sbin/init) soron
kivul semmi mas nem fut le. Ez lehet hogy nyilvanvalo, de az az igazsag
hogy nem ismerem az init mukodeset ilyen teren, gondoltam egy probat
meger...

Egyeb otleteket is szivesen latok, viszont az init.c -ben valo
turkalast elkerulnem :)

Udv.,

--
Chal