[BSD] Miért nem akarok Windowsra áttérni?

Kovács János kovacs.janos at ofi.hu
2005. Jún. 16., Cs, 19:23:21 CEST

Sziasztok,

On 2005.06.15 21:38:21 Auth Gábor wrote:
> Én a portupgrade-nek egyetlen hibáját találtam eddig, amikor rekurzívan
> kellene egy csomagot frissítenie, akkor rendszeresen elakad, mert nem
> frissíti, hanem újat telepítene...

Alapvetően apt azt teszi, amit mondanak neki. Ha gány csomagot kap,
akkor felgányolja.

A ports meg szintén tartalmazhat gány dolgokat, amiket a portupgrade
nemtud workaroundolni.

DE!

Amíg apt-nél megoldhatod, hogy egy meghatározott repozitoriból dolgozzon
ami tartalmazhat a verziódnak megfelelő csomagokat, addig a ports
esetében néhány if version= szűrés áll csak rendelkezésedre.

Alapvető különbség, hogy az ember apt-vel előforgatott csomagokat
használ, amit célirányosan forgattak, addig a ports megpróbál forrásszintű
kiindulópontot nyújtani a lehető legszélesebb környezetben.
Ez utóbbi szokott gondot okozni, mivel a ports karbantartóival szemben
nincs felelősségre vonási lehetőség, ezért - és ehhez rekurzív függőség
sem
kell - egyik napról a másikra előfordulhat, hogy kedvenc progid a feje
tetejére
áll. Ilyen esetben persze ott a kérdés, hogy ki hibázott, a port
maintainer, hogy
frissített, vagy a portupgrade tervezője és alkotója, hogy nem vette
figyelembe
mihez ír segédprogramot - merthát a ports mindig is így - néha gányolósan
-
működött...

KJ.
--------- következő rész ---------