[BSD] Unicode es LC_COLLATE

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
2005. Aug. 26., P, 21:55:04 CEST

Halihó!

Bence DEMETER ezt írta:
> A tortenet amugy postgresnel jon elo, mikor az ORDER BY a lekerdezesnel
> mas sorrendben tolja ki az adatot mint kellene.

  Hmm... én semmi nem szögeltem ezen, UTF-8 tárolom az összes szöveget és
egy "SELECT vezetek FROM login ORDER BY vezetek" így néz ki:
 Abc
 Ádám
 Ádám
 Adri
 Ágoston
 Am

> A kornyezeti beallitasok elvileg rendben volnanak (a LANG es az LC_ALL
> egyarant hu_HU.UTF-8, a postgresnel az initdb is ezekkel lett futtatva,
> ergo az adatbazisban is ezek szepelnek mint LC_ ertekek). Mit tudok meg
> tenni?

  Nem egészen... az adatbázist létre tudod hozni bármilyen kódlappal... ha
psql konzolon nem kell kiadnod a
\encoding latin2
  parancsot, akkor nem utf-8 a táblák kódlapja.
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- FreeBSD 5.4 -=- http://bsd.lap.hu