[BSD] tabulator

Jacint JUHASZ yyaazz at bsd.hu
2004. Sze. 21., K, 08:29:18 CEST

Adam Szilveszter wrote:

> Nem baj, csak egyoldaluva tesz, ha azt gondoljak, hogy linux tanulassal
> atfogo unix tudasra is szert tesznek. Roviden ezt igy szoktak
> osszfoglalni: "unix is linux, arch is i386, sh is bash, /proc exists and
> is portable, the headers under include/linux/ are available everywhere"

mondjuk /proc van solarison is, de a tobbi eleg gaz. mondjuk ami
tanfolyamokat en .hu-ban latok, azok linux tanfolyamok, sehol nem
allitjak, hogy atfogo unix tudast adnak.

> vagyis beszukiti a vilagkepet. Ezert van az, hogy minden masodik nem
> hivatalos FreeBSD doksi azzal kezdodik, hogy telepits bash-t es
> valtoztasd meg a root shelljet arra, amitol sirni tudnek. Ez kb olyan,

humm, biztos en vagyok benga, de ilyen doksit se lattam meg.

> mintha a linux kezdo hogyanban az lenne, hogy telepits IE-t cross-over
> office pluginnal, mert azt mar ismered...

mondjuk ahogy en eszrevettem, sok winbol li^H^Hbsd-be jovo ember van
annyira felvilagosult hogy winen se ie-t hasznal.

> Meg kulonben is, ne mar, hogy en legyek az egyetlen aki szerint a BSD is
> kitunoen alkalmas lenne kezdok tanitasara :-)

sztem _barmely_ unix alkalmas a celra, ha a kezdo meg akarja tanulni.
last az emlitett essentials tanfolyamot, ahol ksh-t oktatnak, es nem am
pdksh-t mert solarisban nem az van, tehat meg tab kiegeszites sincs.
--
yyaazz
                   [PARENTAL ADVISORY explicit content]