[BSD] Tavoli upgrade 4.7 -> 4.8

Fazekas Mihály michael at goliat.eik.bme.hu
2004. Okt. 29., P, 11:50:49 CEST

Hello!

> Ami meg a tavoli upgradelest illeti, a legtobb embernek mukodik
> single user mod nelkul, de nem 0 az eselye annak, hogy valami
> rosszul sikerul, (legtobbszor operator error) es a rendszer nem
> bootol be se a regi se az uj kernellel. En azert drukkolok :)
Eddig kevésszer, de belebotlottam mar ebbe.
Annyit érdemes, hogy MINDEN -t, ami nem szükséges a gép
beindulásához, azt ki kell venni az "automatikus indulásból".
Ilyen pl., ha egy smb share -t akarsz fstab -bol felcsatolni, meg a
mittudomenmelyik sql szerver, meg apache, meg graf.felulet, meg....
Meg persze ide jon az is, hogy a "visszajelentkezeskor" szerintem
csak a hagyomanyos passwd file -t kellene hasznalni.
Sot meg a ppp indulasat is javaslom atteni az rc.local -ba es ezzel
egyidoben kivenni az rc.conf -bol. (ez utobbi elmulasztasa nalam a
multkor komoly gondokat jelentett)

Mivel az egész lényeg valoszinuleg 3-4 perc alatt le tud zajlani,
en meg azt is megoldanam "erre az idore", hogy az inetd.conf -ban
engedelyezem a telnet -et, ill. engedelyezem magat az inetd -t is.
Persze jol leszabalyozva a /etc/hosts.allow -al a megfelelo dolgokat.
Es mihelyt vissza tudtal jelentkezni, ezeket a beallitasokat is
vissza kell venni.

Tisztaban vagyok, hogy ezzek arra a kis idore egy esetleges
sec.hole -t nyitnal, de ha odafigyelsz, akkor abbol baj nem lehet.

Amugy meg javaslom inkabb az 5.3-STABLE -t.

mailto:michael at goliat.eik.bme.hu
Phone: 463-1966