[BSD] raid vezerlo - kulso storage

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 28., Cs, 12:27:43 CEST

Potoczky Andras wrote:
> Eloszor is ha a meghibasodasi aranyt nezzuk, nekem scsi hdd-bol
> tizedannyi sem ment tonkre, mint IDE-bol. Gondolom ebben senkinek nincs
> semmi meglepo.
Persze hogy nincs. Az ATA diszkeket a sarki PC boltban veszed meg, ahol
tipikusan úgy bánnak velük, mint a hímes tojással.
Az SCSI diszkeket meg jó esetben valami komolyabb vendortól veszed,
kerettel, stb, ahol a szállítási láncban odafigyelnek arra, hogy ne
legyen már akkor félig szar a diszk, mikor átveszed.
Jó esetben.

Meghibásodási arányt nézve nálam nagyjábol egy szinten áll az ATA-SCSI,
viszont rendkívül alacsony értékeket tapasztaltam az FC-AL diszkeknél.

Hogy értsd, mire célzok, ATA és SCSI diszkem nagyjából ugyanolyan számú
van, FC-AL-em pedig egyetlen sincs.

ATA diszkből tippem szerint jóval többet gyártanak, mint SCSI-ből (vagy
Fibre Channelesből), így az arányok is mások. Igazán mérvadó talán egy
gyártó hibastatisztikája lenne, nem tudom ilyet közölt-e már valaki...

> Tovabba a soft raid-del nem tudsz megcsinalni olyat. hogy pl egy
> tukrozott rendszernel csak halott hdd ki, uj be es maris jon a nagy
> boldogsag. Legalabbis en ezt nem tudtam vinummal megcsinalni. (Linuxon
> nem probaltam, nem hasznalok, nem ismerem)
A mondat elején általánosítasz, majd a végén közlöd, hogy vinummal nem
működik :)

A nagy boldogság előtt vinumnál trükközni kell. Nyilván, hiszen ha fel
is jön az új device (nem vinum értelemben), akkor azon még nincs slice.

Ha olyan tükrözést használsz, ami diszk és nem slice alapú (gmirror
pld), ez rögtön működni fog.

> Probaltam mar ata raid vezerlot alaplapit es kulon kartyat is, tobb markat.
> Az alaplapi eseteben a telepitett rendszer eleve nem egy tombbkent latja
> az eszkozoket, tehat az a raid nem raid, hanem parasztvakitas, ugyanugy
> jon a vinum.
Nyilván nem támogatott ATA RAID vezérlőt néztél. Az olcsóbb (pszeudo)
ATA RAID adapterek tényleg nem tudnak mást, csak címkézni, bootolni. A
többi az OS dolga.

> Raid ata kartya eseteben, amiket eddig probaltam, volt ami mar olyan
> tombot csinalt, amit egy hdd-kent erzekelt a freebsd.... par napig, de
> aztan szethullott. Jo teszt volt a tukrozes megbizhatosaganak. Sajnos
> semmi nem maradt egyik hdd-n sem, igy hiaba volt tukrozve.
Milyen adapter volt ez? (Adaptec? :)

Ilyet mellesleg én is láttam már, SCSI RAID kártyánál, de ettől még nem
mondom azt, hogy az SCSI RAID kártyák nem megbízhatók :)

> Biztosan bovli, minosegen aluli termekeket probaltam, de eddig meg egyik
> sem ment hosszu tavon normalisan ata raidbol.
Amit sokan dícsérnek az a 3ware. A Promise ATA RAID kártyákkal (hardver
RAID) nekem nem volt jó tapasztalatom. Lassúak voltak és a FreeBSD-s
driver is rossz volt sajnos.

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Services Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536