[BSD] raid vezerlo - kulso storage

Potoczky Andras andras-ml at wertz.hu
2004. Okt. 28., Cs, 12:01:50 CEST

> És mire alapozod ezt az univerzális bölcsességet?

:)
A bolcsesseg helyett inkabb a velemeny szot hasznalnam es az eddigi
tapasztalataimra alapozom.

Jelenleg is hasznalok HW raid vezerlot, hot-swap hdd-kel elegge regota.
Ezekbol probaltam mar compaq-ot compaq serverben es azon kivul, illetve
hp szervereket.

Eloszor is ha a meghibasodasi aranyt nezzuk, nekem scsi hdd-bol
tizedannyi sem ment tonkre, mint IDE-bol. Gondolom ebben senkinek nincs
semmi meglepo.
Tovabba a soft raid-del nem tudsz megcsinalni olyat. hogy pl egy
tukrozott rendszernel csak halott hdd ki, uj be es maris jon a nagy
boldogsag. Legalabbis en ezt nem tudtam vinummal megcsinalni. (Linuxon
nem probaltam, nem hasznalok, nem ismerem)

Probaltam mar ata raid vezerlot alaplapit es kulon kartyat is, tobb markat.
Az alaplapi eseteben a telepitett rendszer eleve nem egy tombbkent latja
az eszkozoket, tehat az a raid nem raid, hanem parasztvakitas, ugyanugy
jon a vinum.
Raid ata kartya eseteben, amiket eddig probaltam, volt ami mar olyan
tombot csinalt, amit egy hdd-kent erzekelt a freebsd.... par napig, de
aztan szethullott. Jo teszt volt a tukrozes megbizhatosaganak. Sajnos
semmi nem maradt egyik hdd-n sem, igy hiaba volt tukrozve.

Biztosan bovli, minosegen aluli termekeket probaltam, de eddig meg egyik
sem ment hosszu tavon normalisan ata raidbol.

Andras