[BSD] levelezes

Szabados Jozsef szabadosjozsef at freemail.hu
2004. Okt. 21., Cs, 19:42:33 CEST

Szia,

Bakos Gergely wrote:
> Sziasztok!
>
> Szóval van egy OpenBSD-s szerver, amire egy switchen keresztül
> kapcsolódik néhány gép. Már az ftp-nél észrevettem, hogy valamiért nem
> működik, és ki is írta, hogy ezzel az ip-vel nem lehet csatlakozni és
> kiírta a gép belső ip-jét. Gondolom, a levelező program is ezért nem tud

Na ez azert van, mert az adatcsomagban is van IP jellegu informacio, nem
csak az IP fejlecben, hogy aktiv ftp eseten hova a csudaba kapcsolodjon
a szerver. Na ez az ami egy gyalog NAT-olas eseten valtozatlan marad, es
kapod a mar ismert hibauzenetet. Megoldas: passziv ftp hasznalata, vagy
proxy hasznalata. Sot, asszem letezik megoldas, hogy ezt kezelje a
csomagszuro,  lasd. ipf eseten "proxy port" opcio, gondolom valamennyire
hasonlo OpenBSD eseten.

Pl. a howtobol:  map tun0 192.168.1.0/24 -> 20.20.20.1/32 proxy port ftp
ftp/tcp

> a szolgáltató (invitel) smtp szerveréhez csatlakozni, mert nem a rendes,
> hanem a belső hálós ip-vel csatlakozik. Mit kell ehhez beállítani?

Na ezzel meg az szokott lenni, hogy a genyo smtp szerverek szurnek
mindenre, ami el es mozog:-)) Pl. arra, hogy milyen hostnevet kapnak a
HELO/EHLO uzenetben. Ha az nincs a dns-ben, akkor nem fogadnak onnan
levelet. Gondolom ez van nalad is. Ha ugyis van valami valos hostneve az
openbsd-s gepnek, meg gyanitom valami levelezoszerver van rajta, akkor
hasznald azt, a belo halo szamara meg legyen az a smarthost.

Lasd. feljebb.

udv,
Szabados Jozsef