[BSD] load balancing

Váczi Pál pvaczi at freemail.hu
2004. Okt. 14., Cs, 20:33:32 CEST

Hajdú Zoltán wrote:
> Szomorú ez a magyar "egyet fizetek, de másfél jár nekem, és ha nem
> adják, elveszem" mentalitás. Egy ismerős család épp ezért zárta be
> gépkölcsönzőjét: az népek azt hitték, hogy a fizetett időre azt
> csinálnak a géppel, amit akarnak ("hisz fizettem érte, bazz'!"),
> úgyhogy az évtizedes élettartamra tervezett munkagépek egy év alatt
> szétmentek.

hibas szamitasokra alapitottak az uzletet, vagy nem gondoltak a
biztositekokra.

 > Aki kicsit is ért a számítástechnikához, a hálózatokhoz,
> és mégis úgy érzi, neki a szó szótári értelmében vett korlátlan
> netelérés jár, ha ezt hirdeti valamelyik cég, az simán rosszindulatú.

a szerzodeseket szo szerint kell ertelmezni, az egyeb vonatkozo
torvenyek altali kiegeszitesekkel. ez nem rosszindulat, pusztan torveny.
amikor kotsz egy ilyen szerzodest, abban van egy implicit hatar, azaz
nem tudsz naponta 24 oaranal tobbet netezni, es egy explicit, a
savszelesseg. a korlatlansag azt jelenti, hogy ezen kivul nincs mas
korlat. ha ezek mellett veszteseguk (vagy tul keves nyereseguk) lesz, az
hibas uzleti tervezes kovetkezmenye (esetleg kenyszer, de nem kotelezo
belekezdeni). be lehet zarni a boltot, ahogy az ismerosod tette, vagy
befektetesnek tekinteni a veszteseget, es varni a kesobbi nyeresegesse
valasra (ahogy pl. nemelyik fapados legitarsasag teszi. pl. ingyen
utaztam veluk elozo hetvegen brusszelbe. nyilvan vesztettek rajta, de
kivarjak, amig a tobbi csodbe megy, vagy sok ember raszokik es
emelhetnek az arakon). amit nem tehetnek meg, hogy kovetkezmenyek nelkul
egyoldaluan modositanak a szerzodesen. ebbe neked bele kell egyezned, es
kartalanitaniuk kell.

pali