[BSD] load balancing

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 14., Cs, 13:59:09 CEST

Adam Szilveszter wrote:
> Kulfoldi szerzonek nem kell tiltakoznia... bar persze lehet. A tv
> meglepo modon csak Magyarorszagon hatalyos.
Igen, de én az ő zenéjét teszem letölthetővé Magyarországon.

Ebben az esetben sem kell nyilatkoznia és fizetni a "közvetítésért"?

Ha ez így van, akkor ha én a bableves utáni koncertet Magyarországon
szeretném terjeszteni, akkor azt úgy tehetem meg ingyenesen, hogy azt
mondom róla, hogy a szerző külföldi?
Míg ha azt mondom magyar (mondjuk én fingtam rá), akkor azért fizetnem
kell az artisjusnak?

> Miert? A kozos jogkezelesnek vannak elonyei is... pl nem lenne se radio,
A fentiek miatt.

> se TV, ha minden alkalommal kulon kellene leulni az osszes jogosulttal
> es engedelyt kicsikarni toluk, amit azok tetszolegesen megtagadhatnak,
> vagy annyiert adhatnak, amennyiert akarjak... most viszont ott az
> Artisjus arlista, annyit befizetsz nekik es csok, a szerzo mehet pont
> oda. Ez a koz erdeket is szolgalja. De azzal, hogy mar van alola
> kibujasi lehetoseg is, figyelembe veszi a masik oldal erdekeit is.
Nyilván van előnye is, de én most a hátrányairól beszélek.
Attól, hogy valaminek van jó oldala is, még nem lesz egészében véve jó :)

> Ertem, hogy mire akarsz kilyukadni: hogy a digitalis korban elvileg
> minden csak alaktalan binaris adatkupac, ha akarom. Ez igaz, de nem a
Így van.

> digitalis adat (vagy mas megjelenesi forma) a mervado, hanem a
> felhasznalas. Ha te a /vmunix-ot felhasznalod zenenek, akkor rogton
> kerdes lesz, hogy szerzoi mu-e persze, ami nem biztos (marint nem
> biztos, hogy zenemunek elmenne) Ugyanigy, ma mar felpuhultak a hatarok a
Nekem például nem számít zeneműnek a Füsti Fecskék (nem is tudom miért
írom nagy betűkkel, mikor az artisjust nem) által kreált hullámforma.
Ha tehát nem használom fel zenének, nem is zene?
Kezdek elkeveredni.

Tehát az is számít, hogy minek használom fel, meg az is, hogy minek
számít? Ki mondja meg, hogy a füsti fecskék (na csak azért is :) zene és
a /vmunix nem az?

Szőrözés, tudom. :)

> felhasznalasi formak kozott is, hisz pl a "sugarzas" es a "masolas"
> kozott lehet, hogy csak egy shell redirect a kulonbseg. De a modern
> szerzoi jog ezt mar kezeli valamennyire, gond ott van, ahol nem volt meg
> modernizacio.
Nálunk volt?

> Ebbol is latszik, hogy bar a jogaszi munkat gyakran kepzelik a
> kivulallok unalmas porszagu dolognak, nem mindig az :-)
Hihetetlen érdekes munka, a témával kapcsolatban kb. a disznók
kiganézását végző kollegáéhoz tudnám hasonlítani. Az alapanyag így első
ránézésre nem sokban különbözhet. :))

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Services Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536