[BSD] load balancing

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Okt. 14., Cs, 13:44:36 CEST

Attila Nagy wrote:
> OpenBSD MIRROROK! FÉLJETEK! Thuglife, bazze, te meg ne mereszd a segged,
> hanem írj gyorsan Theonak, hogy tiltakozzon a közös jogkezelés ellen. :)

Kulfoldi szerzonek nem kell tiltakoznia... bar persze lehet. A tv
meglepo modon csak Magyarorszagon hatalyos.

> Beteg ez az ország én mondom.

Miert? A kozos jogkezelesnek vannak elonyei is... pl nem lenne se radio,
se TV, ha minden alkalommal kulon kellene leulni az osszes jogosulttal
es engedelyt kicsikarni toluk, amit azok tetszolegesen megtagadhatnak,
vagy annyiert adhatnak, amennyiert akarjak... most viszont ott az
Artisjus arlista, annyit befizetsz nekik es csok, a szerzo mehet pont
oda. Ez a koz erdeket is szolgalja. De azzal, hogy mar van alola
kibujasi lehetoseg is, figyelembe veszi a masik oldal erdekeit is.

> Egy dolgot mondjon már meg valamelyik okostojás, ha már jogászkodunk. Mi
> a definíciója a zenének? Kötelez-e törvény arra, hogy egy általam
> feltalált zene kódolási eljárást közkinccsé tegyek?

<...>

Ertem, hogy mire akarsz kilyukadni: hogy a digitalis korban elvileg
minden csak alaktalan binaris adatkupac, ha akarom. Ez igaz, de nem a
digitalis adat (vagy mas megjelenesi forma) a mervado, hanem a
felhasznalas. Ha te a /vmunix-ot felhasznalod zenenek, akkor rogton
kerdes lesz, hogy szerzoi mu-e persze, ami nem biztos (marint nem
biztos, hogy zenemunek elmenne) Ugyanigy, ma mar felpuhultak a hatarok a
felhasznalasi formak kozott is, hisz pl a "sugarzas" es a "masolas"
kozott lehet, hogy csak egy shell redirect a kulonbseg. De a modern
szerzoi jog ezt mar kezeli valamennyire, gond ott van, ahol nem volt meg
modernizacio.

Ebbol is latszik, hogy bar a jogaszi munkat gyakran kepzelik a
kivulallok unalmas porszagu dolognak, nem mindig az :-)