[BSD] load balancing

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Okt. 14., Cs, 12:49:51 CEST

Attila Nagy wrote:
> Nem tudom miért, de ezt a felfogást defektesnek érzem. Szerintem az élet
> bármelyik más területén nem állná meg a helyét ez az okoskodás, amit
> kitaláltak a tisztelt anti-kalózok a saját seggük védelmére.
>
> Mi számít magáncélú másolásnak? Ha lemásolom mondjuk 100 példányban a
> Füsti Fecskék (brr) legújabb CD-jét és odaadom minden rokonomnak, hogy
> "bazze, ez ultrakirály, hallgasd te is otthon minden este" az gondolom nem.

Nem biza.

> Ha igen, akkor szerintem megállja a helyét, amit fent leírtál. Egyébként
> ha a magáncélű másolás azt jelenti, hogy lemásolhatom az általam megvett
> CD-t, hogy az eredeti ne használódjon el, akkor viszont indokolatlan
> többletbevétele származik ebből a jogkezelőnek, hiszen egyszer már
> megvettem a zenét. Valami olyasmi ez, mintha azért kéne fizetnem, hogy
> lejátszom az eredeti példányt.

Viszont ennel tagabb a lehetoseg, tehat nem csak a "biztonsagi masolat"
magancelu masolas. A helyes valasz valahol az altalad felvetett ket
extrem kozott van.

> Pedig ez mennyire analóg a sávszélesség-felhasználás utáni fizetéssel.
> Pay per view, pay per usage.
>
> Az emberek többsége pedig az élet egyéb területein szokta szeretni ezt
> (pld. gázt, villanyt ahol lehet nem átalánydíjban fizetnek a lakók egy
> társasházban, hanem külön mérőórával egyedileg).

Nekem foleg a vele torvenyszeruen egyutt jaro elkepeszto infrastruktura
igenye, es amiatt nem tetszene, hogy mennyi nem kivant mellekhatasa
lenne az egyeni privacy nezopontbol. Plusz a DRM nem kezeli jol a
szerzoi jog hagyomanyos korlatait, amikor igenis tarsadalmi erdek
kivetelt tenni a "pay per view" elv alol. Van, amikor nem csak
(tarsadalmi meretekben) olcsobb, hanem igazsagosabb is az altalany,
fuggetlenul attol, hogy az egyenek szamara az-e.