[BSD] load balancing

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 14., Cs, 12:38:35 CEST

Adam Szilveszter wrote:
> Milyen alapon perelnel? Ami fent le van irva, az egy tipikus jogi
> nepmese, vagyis kb annyira igaz, mint a Jerevani Radio hirei. Az ures
> hordozok (nem csak CD-k es DVD-k, hanem kismillio mas is) utan fizetendo
> jogdij nem valamifele "buntetes" ami alol lehetne mentesulni azzal, hogy
> te bizonyitod, hogy nem kovettel el semmit... az egy olyan jogdij, ami a
Gebedjek meg, ha nem láttam az artisjus oldalán olyat, hogy ha beviszed
és megmutatod nekik, visszafizetik. Geb :)

> jogosultaknak azon az alapon jar, hogy a muveiket egyebkent ingyenesen
> magancelra masoljak, ezekre a hordozokra is, es masokra is. Tehat a
> lenyeg az, hogy egyik oldalon adott egy jog (magancelu masolas) amihez
> nem kell a szerzo stb engedelye, masik oldalon pedig van egy allam altal
> elrendelt dijazas, fuggetlenul attol, hogy valojaban mennyi magancelu
Nem tudom miért, de ezt a felfogást defektesnek érzem. Szerintem az élet
bármelyik más területén nem állná meg a helyét ez az okoskodás, amit
kitaláltak a tisztelt anti-kalózok a saját seggük védelmére.

Mi számít magáncélú másolásnak? Ha lemásolom mondjuk 100 példányban a
Füsti Fecskék (brr) legújabb CD-jét és odaadom minden rokonomnak, hogy
"bazze, ez ultrakirály, hallgasd te is otthon minden este" az gondolom nem.

Ha igen, akkor szerintem megállja a helyét, amit fent leírtál. Egyébként
ha a magáncélű másolás azt jelenti, hogy lemásolhatom az általam megvett
CD-t, hogy az eredeti ne használódjon el, akkor viszont indokolatlan
többletbevétele származik ebből a jogkezelőnek, hiszen egyszer már
megvettem a zenét. Valami olyasmi ez, mintha azért kéne fizetnem, hogy
lejátszom az eredeti példányt.

> kapjon valamit. Az ellentettje ennek az lenne, ha minden felhasznalashoz
> kellene engedely kulon es ezt DRM rendszer biztositana. En nem hiszem,
> hogy szeretnek egy ilyen megoldast meg akkor se, ha az adat DVD-im
> olcsobbak lennenek ettol. Az arkulonbseg csak ott lenne szignifikans,
Pedig ez mennyire analóg a sávszélesség-felhasználás utáni fizetéssel.
Pay per view, pay per usage.

Az emberek többsége pedig az élet egyéb területein szokta szeretni ezt
(pld. gázt, villanyt ahol lehet nem átalánydíjban fizetnek a lakók egy
társasházban, hanem külön mérőórával egyedileg).

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Services Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536