[BSD] load balancing

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Okt. 14., Cs, 11:26:59 CEST

[allatira raernek itt emberek, ahogy elnezem... csak en dolgozom? :-)]

Attila Nagy wrote:
> Komoly érdeklődéssel figyeltem pár ismerőst (cégek, magánszemélyek) és
> igyekeztem nem beleszólni, hogy melyik ISP-t választják. Hozzáteszem
> egyikük sem ért az informatikához.
> Fel lehet fogni egyfajta mini-kísérletnek.
>
> Van dialup, ADSL és kábel TV. Nagy részük az Axelerót választotta és nem
> azért, mert nem volt más.
> Azt hiszem ez olyan, mint az OTP lakossági részesedése. Szinte a
> legdrágábbak (ha nem a legdrágábbak) és mégis: az emberek nagy százaléka
> náluk vezeti a számláját.
>
> Miért, amikor például a Raiffeisennél ingyenes számlavezetés is van (még
> [...]

Mondjuk itt azert nem hasonlithato ossze a ket dolog. Az OTP gyakori
valasztasa sokszor tenyleg nem racionalis erveken alapul, hanem azon,
hogy "mar a szuleim is ott vezettek a szamlajukat ergo en is ezt szoktam
meg" "Bank = OTP" (na feledjuk *evtizekeden* at ez igaz volt) illetve
"ok a legnagyobbak ott nem lehet baj" ezzel szemben en odaig mennek,
hogy kijelentem, hogy az abszolut kenyszerhelyzetektol eltekintve (pl
adott telepulesen csak OTP fiok van es nem akarsz tobb tiz km-t utazni
bankugyekert, vagy olyan szolgaltatas, amit csak o nyujt mint legacy a
multbol, pl arvaleteti szamla gondnokok ill gyamok szamara) az OTP
szinte biztosan nem a legjobb valasztas, de nem a piaci reszesedese
miatt (vagy csak kozvetetten, mint minden monopol vagy majdnem monopol
szolgaltatas eseteben) hanem azert, mert magasak a dijak, gyenge az
ugyintezok felkeszultsege, viszont gyakran baratsagtalanok, a fiokok
kialakitasa nem ugyfelbarat, sokat kell varni a sorrakerulesre, nincs
diszkrecio mert a nyakadba lihego mogotted levok rogton segitenek
megszamolni a penzedet (ez ketsegkivul azzal is osszefugg, hogy kik a
bank ugyfelei) stb. Ehhez kepest szinte barmi jobb.

Az ISP-knel ennyire azert nem log ki az Axe, meg akkor sem, ha sokan
panaszkodnak ra, inkabb arrol van szo, hogy minden ott sem fenekig
tejtermek (ilyet en se mondtam), meg a usereknek is vannak irrealis
elkepzelesei (pl az elvarhato, hogy az ufsz elfogadhato idon belul
jelentkezzen telefonon, de az nem, hogy zold szam legyen) Akiket en
sajat tapasztalatbol nem ajanlanek, az az Invitel, oket is azert, mert
aki nem kepes megfeleloen konfigolni a mail meg web meg DNS szervert, az
nekem nem elegge megbizhato, viszont ez is kb harom evvel ezelott volt,
azota akar javulhattak is. En pl biztos, hogy ha ISP-t valasztok, akkor
minden ajanlatot merlegelek es nincs bennem olyan, hogy reflexbol Axe.
Most azert vagyok naluk, mert Obudan ok adnak kabelnetet es mas nem.
Vezetekes telefonvonalam mar nincs mert minek, igy ADSL kilove, a radio
LAN meg nem jon szoba egy 10 emeletes haz elso emeleten mert nem jo a
ralatas, plusz a kartyajukhoz nincs FreeBSD-s driver, tehat ezert se jon
szoba (es nalam nincs egy dugi win particio a gepeken amin erdekes modon
"jatszani szoktam es azert kell" hanem en tenyleg csak FreeBSD-t
hasznalok otthon)