[BSD] load balancing

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2004. Okt. 14., Cs, 09:56:44 CEST

On Thu, 14 Oct 2004, Attila Nagy wrote:

> Próbálom megérteni, ma úgy látszik számolós kedvem van :)
> Kerüljön mondjuk egy ADSL az Internet szolgáltatónál 10 ezer forintba. Nem
> tudom ebből mennyi megy a Matávnak az ADSL-ért és mennyi marad az ISP-nél, de
> legyen fele-fele. Tehát 5 ezer forintba kerül havonta a Matáv felé a
> kapcsolat.

A Matavnak megy kb. 7500 Ft.

> [...]
> mondjuk átlagban 150 kbps-t szeretnénk nekik adni.
> Az tehát 5000*150=750000, azaz 732 Mbps. Menjen ennek a fele belföldre, marad
> külföldi forgalomnak 366 Mbps. Felezzük meg ezt is és az jön ki, hogy 10000
> ADSL ügyfélre reálisnak mondható csúcsidőben 183 Mbps külföldi
> forgalom-igény, de inkább több.
> Nem vagyok tisztában az árakkal (sem), így tovább okoskodom. Legyen 64 kbps
> külföldi sávszélesség ára havi 45000 forint.
> 183 Mbps tehát havi 130 millió forintba kerül. Nem tudom irreális-e, de
> felezzük :) ezt is, így kijön 65 millió forint egy hónapban. Csak a külföldi

A kapcsolatok ara degressziv. Azaz fajlagosan a 64KBps ara a legdragabb es
a ahogy no a kapcsolat sebessege egyre csokken a Kbps-ra vetitett koltseg.
Termeszetesen a technologiatol is fugg. Az arat tobb tenyezo befolyasolja:
kiepitesi koltseg (hogy hozzad elhuzzak a drotot/uveget), a
telekommunikacios szolgaltato szabad kapacitasai az adott viszonylatban, a
rendelkezesre allas minosege es milyensege, a hibajavitas ideje es
gyakorisaga, A szolgaltatas bevezetettsege stb. Kerdezz meg egy Telcost.

> Emellé ha odateszem a 2 milliót, amit 10000 ügyfélen nyerni lehet...
>
> Valamit nagyon elrontok, de mi az? Nagyságrendi tévedésnek kell valahol
> lennie.

Udv:
 	Mohacsi Janos