[BSD] load balancing

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Okt. 8., P, 12:49:07 CEST

Attila Nagy wrote:

 > Ezt meg en firkaltam:
>
> Nyilván vannak a szolgáltatóknak erre számításai és valószínűleg még nem
> látják a megfelelő mennyiségű felvevőpiacot. Nem tudom.

En is erre tippelek. A GPRS esete elvileg ugyanez vagy hasonlo, ott is
meg csak probalkoznak vele, hogy az interneteleresen tul masra is
hasznaljak. Beruhazasnak pedig nem lenne nagy, a ceg oldalan egy
koncentratort felszerelni mondjuk rogton a VPN gateway ele...

> Hát a Matáv elég erősen köti az ebet a karóhoz (nem tudom a többi
> szolgáltatónál hogy van ez). Mintha menne is most egy per ezzel
> kapcsolatban, de erről te biztos többet tudsz.

Igen persze. Mindig ugyanazzal jonnek: hogy nekik mekkora koltseg
volt/van kiepiteni az infrastrukturat olyan helyeken is, ahol a
konkurrencia nem jelenne meg es akkor miert nem hagyjak, hogy ezert
otszoros profitot szedjenek be. Minden jelenlegi es volt monopol igy
ervel. De azert tudnak alkalmazkodni, ha muszaj, csak kenyszeriteni kell
oket ra, ld konkurrens szolgaltato megjelenese hangpiacon a la UPC.

> Én egyébként azt nem értem (illetve sejtem, de ugye inkább a technikai
> oldaláról közelítem meg a kérdést), hogy miért nem fordítják meg és
> ahelyett, hogy voice és DSL lenne, csak DSL lenne és minden azon menne.

A dolog ha lassan is de erre halad (konvergencia) es ennek is megvannak
a nagy nyertesei (pl Cisco) meg a nagyobb vesztesei. A hagyomanyos
telkok egyebkent tkp mindenkeppen nyernek, mert szerintem elobb-utobb
mar kizarolag infrastruktura-szolgaltatok lesznek szinte, hisz maga a
fizikai infrastruktura tovabbra is kell a szep uj digitalis vilagban is.
Azzal pedig ok rendelkeznek.

Mas kerdes, hogy nekem lassan ugy tunik, hogy kezdunk atesni a lo tulso
oldalara, es igen bonyolultan IP alapon tovabbitunk beszedhangot, mikor
arra a hagyomanyos analog technika tokeletesen megfelelt, es mar volt
annyi kapacitas, hogy a spektrum hasznalat hatekonysaga sem indokolta a
valtast (ellentetben mondjuk a digitalis TV sugarzassal ahol tenyleg
komolyan lehet vele nyerni) Kicsit olyan erzesem van, hogy mindig
elerunk egy olyan szintet, amikor mar annyi felesleges (CPU stb)
kapacitas van, hogy mar boven van mibol pazarolni. Pl amikor analog TV
kepet digitalis szamitogep monitoron neznek es kozben szenvednek vele,
hogy hogyan kellene atkodolni, hogy elvezheto legyen, akkor nekem a
dolog nagy mertekig oncelunak tunik... :-)