[BSD] Re: Re: Dragonfly

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Nov. 9., K, 08:45:45 CET

Szia!

Barankay Dezső wrote:
> Kösz a választ . Sajna az időzóna rövidítés CET. És emlékszem hogy jól
> állítottam be/kétszer-háromszor raktam már fel freebsdt is és sose volt
> ilyen gond/. Ilyet csak egyszer tapasztaltam. Egy Yoper nevű
> linux-disztróval. Ott az időzónát az azori szigetekre kellett állítani,
> hogy helyesen járjon. Szóval lehet-e a már felistallált rendszeren időzónát állítani?

A nagy harci helyzet az, hogy a FreeBSD kernel maganak mindig UTC-ben
tartja nyilvan az idot, es megjegyzi, hogy ez mennyire van eltolva a
BIOS idejehez kepest.

Az idozona allitast a tzsteup(8) nevu cuccal lehet csinalni, a
beallitast az /etc/localtime illetve az /etc/wall_cmos_clock allomanyok
tartalmazzak. De meg mielott barmit allitgatnal, kivancsi lennek a
kovetkezo sysctl-ok kimenetere:

machdep.wall_cmos_clock
machdep.adjkerntz

mert azert korrekt idozonaval a cuccnak mennie kell. Meg akkor is, ha
valoban ismert problema, hogy egy mondjuk multibootos windows
rendszerben a windows szereti buzeralni a BIOS orajat is, ami azert van,
  mert a FAT nem UTC-ben tarolja a timestampeket, hanem localtime-ben.