[BSD] mysql 4.0.18

Kovács János kovacs.janos at ofi.hu
2004. Május. 15., Szo, 12:56:47 CEST

>> A 4.1 az develop ahogy olvasom,

Tökmindegy, hogy mit olvasol, mindegyik develop. Ha
megbírnának élni egy-két évet max kisebb bugokkal, na akkor
lehetne azt a kiadást stabilnak nevezni.

> A néhai balhét az archívum kedvéért leírom, hátha más is
> cserél 3.x-ről 4.x-re. A 4.x a 'mysql' db 'users' tábláiban
> már más PASSWORD() függvénnyel teszi el a pwd-ket, így hiába
> tettem alá a régi 3.x-es táblákat senki és semmi nem
> tudott belépni.

És nemcsak a (3.x, 4.0) -> 4.1.0  de a 4.1.0 -> 4.1.1 el is ugyanígy áll
a dolog. Ismét csak lecserélték a PASSWORD() fv-t mivel nem
igazán volt koherens :)

Egyébként Vagy használj 4.0.x -et vagy 4.1.2-t (ez még csak devel
fában) mert a 4.1.1 -el csak a filejaid lesznek többen,
adatbáziskezelőnek nem való. Van benne egy rahedli bug, melyben
a legédesebb az, hogy ha joinolsz, a having és/vagy a group by
empty result setet eredményez, szóval ha ezalapján updatelsz egy
másik tábládat, akkor nemkell meglepődni az adatvesztésen.

Egyébként meg 4.0.x -> 4.1.x  de 4.1.x -> 4.1.y -ra áttéréskor is
erősen ajánlott a dump/restore és nem átvenni a tablespaceket
(MyISAM és InnoDB egyaránt!) mert a db endzsinbeni változások
bizonyos esetekben assertation failuret eredményeznek és hopsz,
megintcsak adatvesztésed lehet.

Ja egyébként meg a jelenlegi dev fában lévő 4.1.2 client meg
nemtudja kivenni a szervertől a különböző charset (client,
connection) értékeket, így azokat külön meg kell add a cnf-ben
[vigyázz, külön van mysql,mysqldump és az egybefoglaló client,
ahova viszont nemlehet megadni, mert pl mysqladmin unknown
paraméterrel elszáll], de jobb inkább minden cli utilnak külön
megadni.

Mindezeket egybevéve ha komolyabban akarsz mysql-t használni
(itt már akár a join is paraméter lehet :), akkor szedj egy bitkeepert
és forgass 4.1.2-t.

KOko.

jaés ha a fordítással bajod van, akkor nyugodtan dobj egy
bugreportot miután félóra gugli nemeredményez semmit, mivel a
doksi is siralmas hülyeségeket ír.
--------- következő rész ---------