[BSD] MC a konzolon + X 4.4.0

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Már. 24., Sze, 09:52:41 CET

Szia!

Zsolt Sztankay wrote:

> Regota kinlodok vele, talan masnak sikerult megoldania. Vagy tudja,
> hogy nem is lehet... ;-)

Deeeee. :-)

> A problema az lenne, ha normalis konzolon hasznalom a mc-t, akkor nem
> ismer par billentyut. Esetemben a fajo pont az 'alt+h' history lista
> hianya. Ha putty alol bemegyek, akkor megy, dehat neha kozvetlenul
> ulnek a gep ele es akkor nem lenne rossz, ha menne. Amit kihamoztam,
> hogy a putty xterm emulacios modban megy be, amugy meg a cons25 van.
> Gondolom az nem megoldas, hogy a TERM valtozot atirom xterm-re konzol
> modban. :-) Van erre valami megoldas vagy csak az xterm kivaltsaga ez?

Ez a problema sajnos ismert. Az ok az, hogy az alapbol beallitott cons25
nem eleg a teljes jelkeszlet abrazolasahoz ami a magyarban szukseges ill
bizonyos jelek nem ott vannak es ezert a helyukon butasagok jelennek
meg. (pl mc kereteiben) A tipust ezert (is) celszeru atallitani
cons25-rol cons25l2-re minden helyi konzolnal, persze annak biztos
tudataban, hogy tavoli bejelentkezesnel ne hasznald ezt a tipust mert
meg a cons25-ot se ismeri a legtobb rendszer, hat meg az l2-es verziot.
Persze ez csak akkor segithet ha egyaltalan magyar beallitasokkal
hasznalod a BSD-t, ami nem biztos :D

> Az X4.4.0-at leszedtem (1-7), leforditottam (masfel ora alatt :). Meg
> maradt is 105 mega hely...

Hehe. Mondtam hogy megy ez maskepp is. A 3-as X-nel meg a port is igy
mukodott.

> De egyelore meg csak a make World-ig
> mereszkedtem. :) Mivel q sok parametere van a host.def-nek, van-e
> valami csapdaja?

Arra kell figyelni, hogy pl ami kulso konyvtarakat hasznal azok ott
vannak-e ahol keresi. (expat2, freetype2, stb)

> Vagy ha sikeresen lefordult, akkor nyugodtan zuzzak
> ra egy 'make install'-t?

A "sikeresen"-nel en vigyaznek. Honnan tudod, hogy sikeres volt? Az,
hogy kiirja, hogy "blablabla build of the X window system complete" nem
jelenti meg azt, hogy tenyleg igy van. Ha csinaltal build logot (mint
ahogy a doksi tanacsolja is) akkor egyszeruen keress ra benne, hogy
"Error code ... continuing" ugyanis a build ugy van beallitva, hogy
akkor is folytassa, ha hiba volt kozben igy latszolag mindig sikeres.
(Ez egyebkent minden imake-t hasznalo csomagnal igy van pl anno mikor az
OpenMotif-ot probaltam portolni FreeBSD-re rekord sebesseggel kaptam
ilyen "on nyert" kiirasokat miutan nem csinalt semmit. :D ) Ha nincs log
(ami nem helyes :-) akkor csinalj egy "make"-t meg pluszban, ha hiba
volt akkor itt mar meg fog allni.

Ha minden rendben akkor mehet a "make install" es a "make install.man"
ahogy a doksi is mondja.