[BSD] XFree4 install + PnP

Zsolt Sztankay stan at mail.datanet.hu
2004. Már. 22., H, 09:56:59 CET

Sziasztok!

> Ez sajnos tenyleg igaz, de nem azert mert tenyleg kellene ennyi hely,
> hanem amiatt a nagyon idetlen modszer miatt, ahogyan a FreeBSD port
> szervezve van. Ugyanazt a forrast tobbszor is kicsomagolja es reszben
> tobbszor is forditja le.
Igen, ezt en is neztem. Torolgettem is a mar felinstallalt portok work
konyvtarat, de igy sem volt eleg a hely. Olyat nem tud a portupgrade,
hogy a sikeresen felpakolt port-oknal csinal egy 'make clean'-t utana?
Mert olyan van, hogy elotte, de az itt ugye nem jatszik. A legjobban az
imake tetszik. Leszedi es kicsomagolja nagyjabol az egesz XFree
forrast...

> Ha ehelyett siman leszeded a 4.4.0 forrasat az
> XFree86.org-rol, akkor sokkal kevesebb helyen lefordul.
Oke, de ha X-es cuccot akarok felpakolni port-bol, akkor nem fogja
"latni" a "kezi" installaciot es mint fuggoseg fel akarja majd rakni az
X-et a portok kozul. Vagy at lehet verni a fejet valahogy?

> Ezek abbol adodnak, ... mar nagyon megritkultak...
Tehat "artalmatlan". Csak zavarta a szemem. De akkor bootkor nem nezek
oda...

> A gond az, hogy ehhez a VESA modok kellenek, ami vagy benne van a
> kerneledben (options VESA) vagy berantod modulbol. Kulonben nem tudsz a
> megfelelo felbontasba valtani. A masik, hogy ezek hasznalatahoz rootnak
> kell lenni sajnos.
Bent volt a kernelben, ezert nem ertettem. Olyan lehet, hogy a
videokartya nem tud valami VESA modot es amiatt hulyul meg? Egyebkent
ilyen esetben hogyan lehet visszalepni a szoveges konzolhoz? Linux
alatt volt egy CTRL+ALT+Fn ami a szoveges konzolra lepett X alol, itt
van ilyen?

Udv,
Zsolt