[BSD] XFree4 install + PnP

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Már. 21., V, 21:38:50 CET

Szia!

On Sun, Mar 21, 2004 at 04:22:52PM +0100, Zsolt Sztankay wrote:
> Most fel szeretnek ra XFree-t is pakolni (egy Atari ST emulatorhoz :).
> Namost. Van kb. 600 mega szabadon. A port azt mondja, ha forditani
> akarom, akkor 2 giga helynek kene lennem (ez igaz is lehet, egyszer
> regebben probaltam, el is fogyott a vinyo). Ok, akkor sysinstall.

Ez sajnos tenyleg igaz, de nem azert mert tenyleg kellene ennyi hely,
hanem amiatt a nagyon idetlen modszer miatt, ahogyan a FreeBSD port
szervezve van. Ugyanazt a forrast tobbszor is kicsomagolja es reszben
tobbszor is forditja le. Ha ehelyett siman leszeded a 4.4.0 forrasat az
XFree86.org-rol, akkor sokkal kevesebb helyen lefordul.

> Ugyebar a packages-es kozott nincs 5.2.1-RELEASE-p3 ag, hanem csak
> 5.2.1-RELEASE ag. No problem, options es az alatt atallitom, hogy
> onnan szedje. Csak az a problema, hogy amikor le akarom szedni, akkor
> olyan csomagokra hivatkozik, amik azota mar frissitve lettek
> (esetemben az expat), hibat ad es kilep. Mi a megoldas ilyenkor?

Mint mar mas is irta, vagy ugyanolyan verziohoz valo csomagokat
hasznalsz vagy ugyeskedsz. En az elobbit ajanlom inkabb.

> A masik "problema". Amikor jon be a gep, akkor kapok par olyan sort,
> hogy
> "unknown: <PNP?????> can't assign resources (...)"
> Par PNP szamnak utananeztem es elmeletileg mukodik az eszkoz, azaz
> valaki valahol megiscsak hozza tudott rendelni eroforrasokat. Ez mi
> miatt lehet? Google-ban web es csoport reszen korulneztem, nem
> talaltam szamomra ertelmezheto megoldast.

Ezek abbol adodnak, hogy ugyanazokat a fix eszkozoket (billentyuzet,
video kartya, eger) megtalalja egyszer amikor az uj rendszer szerint
keresi a boot soran es egyszer megtalalja a regi modszer szerint is, de
eszreveszi, hogy mar egyszer be vannak konfiguralva es ezert atugorja
oket. Valamikor abban a fazisban talalta meg az ISAPnP kartyakat pl, de
manapsag ezek mar nagyon megritkultak...

> [...]
> Svgalib-en keresztul is megy allitolag. Nincs port belole, ugyhogy
> forrasbol make es make install. Mindent oda tett ahova kell,
> megneztem. Elinditom, a kepernyo elfeketedik, utana elfeheredik es ugy
> is marad. Innentol kezdve nincs kep, az ALT+Fn nem valt vissza, csak a
> CTRL+ALT+DEL megy. De az legalabb megy... ;-) Mi lehet a problema?
> Gondolom valami az svgalib reszen lehet, de van valami otlet ra? Egy
> hatari nevu portot feltettem, az meg azt mondta inditaskor, hogy
> ismeretlen modba karok valtani. Honnan tudhatom meg milyen mod ami

A gond az, hogy ehhez a VESA modok kellenek, ami vagy benne van a
kerneledben (options VESA) vagy berantod modulbol. Kulonben nem tudsz a
megfelelo felbontasba valtani. A masik, hogy ezek hasznalatahoz rootnak
kell lenni sajnos.

Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest