[BSD] foo

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Már. 21., V, 06:47:01 CET

Szia!

On Mon, Mar 22, 2004 at 06:20:38AM +0100, Szabó Zsolt wrote:
> Nemrégen raktam fel a FreeBSD 5.2.1-est a Debianom mellé.
> Persze felmerült bennem a gondolat, hogy egy közös home partíció ill.
> swap jó dolog lenne.

A home particio sajnos tenyleg leginkabb FAT tud lenni, mert nem igazan
olvassak egymas "fejlettebb" fajlrendszereit. A swapnak ellenben siman
mennie kell.

> Először fat-et használtam, home partíciónak, ami szépen működött a saját
> korlátai között. Aztán megpróbálkoztam az UFS1-el, de a Linux az első
> írási kísérletnél csúfosan megbukott.

Es ha ehhez meg hozzateszem, hogy a FreeBSD uj defaultja az UFS2, akkor
a helyzet meg kevesbe lesz vidam...

> Következő az ext2 volt, a BSD szépen írja/olvassa, csak nem győzöm
> fsck-zni a partíciót:-)

Erre van a FreeBSD-ben port, (e2utils) de a nagyobb baj itt is, hogy a
FreeBSD nem tudja kezelni sem a Reisert, sem az XFS-t, sem a JFS-t. Az
ext3-at csak mint ext2-t. Tehat ezt sem tartom igazi megoldasnak.

> Az érdekelne, hogy nincs-e vkinek vmi ötlete, hogyan lehetne ezt
> értelmesen megoldani. Ugyanis nem szeretnék a fat-hez visszatérni:-)

Pedig nem hiszem, hogy meguszod. Ha lenne tobb geped, akkor
hasznalhatnal NFS-t vagy mas okossagot, de igy nyilvan nem. Sajnos ugy
tunik, hogy a nyilt forrasu OS fejlesztokben nem sok lelkesedes van
abban, hogy egymas fajlrendszereit olvassak/irjak annak ellenere, hogy
itt nem lehet gond a dokumentacio/forraskod hianya.

> A swappel az a gond, hogy automatikus partíció-kiosztást kértem, és az
> egy UFS2 slice-nak a közepén van vhol:-( Ezt meg ugye Linux-ból tutira
> nem tudom elérni, legfeljebb egy újat lehet csinálni helyette.

Igen. De akkor mukodni fog.

> Igen, csináltam is egy loopfs-t az mdconfig/bsdlabel/newfs parancsokkal,
> de ezt Linux alól nem tudtam beolvasni.

Ehhez nem tudok hozzaszolni.

> Van erre vmi mód? Mert akkor a közös fat partícióra tudnám rakni a
> swap-et fájlba, a régi UFS swap-et pedig elhasználnám másra.

En inkabb egy kozos swap particiot csinalnek, volt is erre egy elegge
regi Linuxos HOGYAN amire emlekszem.

> És még vmi:
> Van egy régi Pinnacle PCTV kártyám, ami Linux alatt nagyon szépen
> működik. Az xawtv honlapján láttam utalást rá, hogy esetleg a bktr-el is
> működne FreeBSD alatt. Nosza, mindjárt ki is próbáltam, a legnagyobb
> meglepetésemre egy kldload bktr és xawtv felrakás után
> volt képem, csak kissé akadozott, meg hibás volt, stb.

Ilyen van. De nem sok koze van az Nvidia driverhez. Sot, semmi :-) Ahhoz
annal tobb, hogy a kartya pontosan fel legyen ismerve, mind az audio
mind a video codec.

> Persze ezt
> a hiányzó nvidia driverre fogtam, és kernel fordítás után fel is raktam.
> De most bootoláskor megtalálja a kártyát, csak arról panaszkodik hogy
> ismeretlen vendor, és nem is hozza létre a /dev/video0 bejegyzést:-(
> A furcsa az, hogy most már a GENERIC kernellel sem megy a dolog??

Hideg boottal se? Egyebkent amikor felismerte, akkor mit irt ki?

Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest
"Siessen haza! A BSD mar otthon van!"