[BSD] FreeBSD-képes laptop

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2004. Már. 17., Sze, 20:12:07 CET

Szia!

> http://gerda.univie.ac.at/freebsd-laptops/

Kösz, a levél feladása után ezt megtaláltam és nézegettem is, de kevéssé
vagyok tőle boldog.

> Persze ez nem mind kapható nálunk meg nem is mind új, de használható. Ha
> végül egy olyat veszel ami itt nem szerepel, akkor kérik, hogy te is
> töltsd ki az adatlapot.

Ez tervbe van véve.

> 3D kártya támogatás nagyon lightos, (mint ahogy a dekstopoknál is) csak
> bizonyos Nvidia és ATI modellekre terjed ki. Viszont sima 2D-vel mennie

Ez izgat szinte legkevéssé, lévén nem lesz 3d-s játékozás.

> kell. Modemekből rossz a helyzet: a beépített winmodemek között egyre
> kevesebb az ltmdm által ismert Lucent chipsetes, az újabbakhoz pedig
> nincs driver.

Ezt azért kifejthetnéd: kevés a Lucentes, vagy kevés az olyan Lucentes,
amit ismer az ltmdm? Mivel ebben az esetben ez az egyik legfontosabb
szempont, nekem bizony ez a kritikus.

 > Mivel a soros port mostanában hiánycikk, ezért marad a
> PCMCIA. Cardbus támogatás természetesen csak 5.x-ben. (Viszont ott működik)

Az viszont elég snassz, h venni kellene hozzá egy picimaci modemet, h
menjen a modem.

> Ethernet fronton nagyjából rendben vagyunk.

Hanyagolható.

> Hang is megy általában.

Ez már fontosabb.

> A gondot az ACPI és az interrupt routing / memória menedzsment okozza.
> Sok esetben ütköznek az erőforrás kiosztások, ekkor kézi beavatkozásra
> van szükség, a szükséges kernel opciókat illetve /boot/loader.conf-os
> okosságokat a freebsd-mobile archívuma dokumentálja bőséggel. Az ACPI
> támogatás nagyon változó, van ahol szinte tökéletes, van ahol nagyon
> gyenge és csak BIOS upgrade-vel vagy AML átírással megy. (info és
> esetleg módosított AML is elérhető a fent említett adatbázisból)

Ha egyszer be tudom lőni, akkor nincs gond, de azért nem lehet az a gép
a végtelenségig nálam a használatbavétel előtt :-)

Még az USB érdekel, a múlt héten mintha kissé zaklatott leveleket
olvastam volna az Intel csippes 2.0-s USB-k FBSD alatti
hanyatteséseiről. Viszont egy pendrive lesz mellé, tehát számít.

> Nem akarok indiszkrét lenni, de ismerjük a hölgyet? Egyesületi üléseken
> szokott lenni? Ha nem miért nem? :-)

A "szokott" erős túlzás, de Te pl. már találkoztál vele egyesületi
sülésen. Konkrétan a hastáncosnős Piszkos Fred-bélin.

Javaslatként is szembejött, sőt ma explicit láttam is egy Cpq evo 800-s,
  amiben _még_ Lucent van, holnap némi frizbivel történő tesztelés
következik, ha az időm megengedi. Sajnos az újabb HP nxxxx-ben már
valami HP AC'97-es winmodem van; süsü 9-ben van hozzá driver, de félek
fbsd-hez nem annyira jó :-(

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ