[BSD] Alaprendszer reszek

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Már. 11., Cs, 09:16:00 CET

Teubel György wrote:

> Konkretan a sedmail-t akaronam leszedni, mert postfix
> van helyette es zavar, hogy a mailq parancsra a sendmail
> queue-t adja ki. Tudom: mailwrapper, de en ennek a mellozesevel
> szerettem volna megoldani, kezi butykoles nelkul. :)
> De ugy latszik maradok a fajlok egyenkenti letorolesenel.

Ezt már másoktól is hallottam de sose hallottam még rá jó indokot, hogy
miért akarják így csinálni? Miért nem jó a mailwrapper? Azt értem, hogy
aki elo"ször ahhoz szokott, hogy simán forrásban letölti a postfixet és
maga fordít és installál az magától másképp csinálná, de én pl örülök
neki, hogy van egy ilyen leheto"ség arra, hogy könnyen lehessen cserélni
az MTA-kat a rendszerben anélkül, hogy kézi gányoláshoz kellene
folyamodni... persze az is igaz, hogy vannak Unix típusú rendszerek ahol
az se bántja az emberek szemét, hogy az /etc-ben végrehajtható binárisok
  vannak... brrr.

Egyébként még egy dolog: szerintem azért célszeru" törölni kézzel azokat
az alaprendszer részeket amiket nem használsz és a buildworld-bo"l is
kihagysz, mert így ezek nem frissülnek és egy esetleges biztonsági luk
esetén se peccselo"dnek, azonban bármikor használatban kerülhetnek akár
véletlenül, akár egy betolakodó által...

Üdv: