[BSD] obsd fw es ipv6

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Júl. 27., K, 11:35:13 CEST

Sandor Berta wrote:

> Jogos!
> A nem használt "device"-okra figyeltem, de a pseudo-devices -zal
> nem foglalkoztam abból a kényelmi megfontolásból, hogy
> ez érdekelt csak, hogy amit tutira használok benne legyen kernelben.
> (loop, ether, tun, pty, bpf)
> Kényelmi okból nem próbáltam ki,
> hogy kernel PPP nélkül, megy e a user PPP.
> Valószínűleg igen.

Igen megy bar ennek semmi koze az IPv6-hoz...

> Nem érzem elég tájékozottnak magam ahhoz, hogy eldöntsem,
> a kernel SLIP-et használja e egyáltalán valami.

Valoszinuleg nem, de ennek sincs...

> Eszerint az is az egyik tévedésem, hogy amelyik eszközt
> nem konfigurálom be, az olyan mintha nem is lenne.

Az IPv6 esetben a FreeBSD kernel bizonyos konfiguraciot automatikusan
elvegez minden, az adott protokollt "beszelo" csatolon, igy IPv6 halozat
hianyaban is letrejonnek pl automatikusan az un link-local cimek, ezeket
az ifconfig meg is mutatja. A tovabbi beallitasok mar termszetesen
mukodo halozatot igenyelnek, de szinten jol automatizaltak.