[BSD] elso levelem a bsd listara

Váczi Pál pvaczi at freemail.hu
2004. Dec. 23., Cs, 01:44:17 CET

szia,

en az altalad is emlitett dummynet-rol, es a pf/altq-rol tudok.
a dummynet-et az ipfw firewall-al tudod hasznalni.
a pf az openbsd nemreg atportolt firewallja, az altq pedig egy hozza
kapcsolodo QoS.
mindegyik az alaprendszer resze, csak a kernel forditaskor meg kell
adjad a config-ban, hogy forduljon bele (bar a fw-ok ha jol tudom mennek
modulbol is, az altq-t meg kell adjad).
mind a negy cimszohoz (ipfw, dummynet, pf, altq) javaslom a man-t :-)

udv, es sok sikkert!
pali