[BSD] forgalomfigyelés + auth

Fazekas Mihály michael at goliat.eik.bme.hu
2004. Dec. 10., P, 09:24:41 CET

Halihó!

>   Az ipfw kijelzi, hogy egy szabályon át mekkora adatmennyiség
> folyt át. Ha teszel minden IP-re egy szabályt, akkor naponta
> (többször is) le tudod kérdezni a forgalmat, majd törlöd a
> számlálók állapotát.
>   A felhasználónak meg esetleg fix IP-t adsz.
Gondoltam erre is, de ezt hamar elvetettem.
A forgalomfigyelésnek amoloyan félautómatikusnak kellene lennie,
valamiféle táblázat jellegű formába kell a kimenetet pakolni. (ez még
talán megoldható viszonylag egyszerűen)

Tudni kell, hogy ki mikor lépett be és lépett ki a hálóról, ki mennyit
merre forgalmazott.
Ez amolyan internet-szolgáltatás lenne.

Az auth -ot hogyan lehetne megoldani? Mi az elfogadott/bevált?

Egyébként az illetékesek részéről ez egy "tegnapra kellene"  jellegű
megkeresés volt. :)

mailto:michael at goliat.eik.bme.hu
Phone: 463-1966