[BSD] MD5 R.I.P

Szekeres Szilárd szeszilard at megasoft.hu
2004. Aug. 25., Sze, 14:02:46 CEST

Ugyanmar! Biztos erdekel, hogy mihez kell ez a jelszavasdi :-) Foleg, hogy
fogalmam nem volt, mennyire kritikus a rendszer. Az igazsagugyi vezetok
pedig ugyanugy, John nelkul is mehetnek a fenebe:
su - zsiroskorpashajuhivatalnoklehutolooser
Es kesz. Vagy megnezed root-kent. Ha ennyire nem biznak benned, akkor no
comment. Nem azt mondtam, hogy tradelj a passwordokkel, csak probaltam
javasolni valami megoldast. A debianra ha john-t raksz, felajanlja, hogy
cron-ba berakja-e magat jelszavakat torni. Mert akkor ra lehet vilagitani a
kispista/kispista accokra. Ez is egy szempont, mondjuk en sem crackelem a
passokat, csak ha muszaj, mert nem emlekszik ra valaki, mikor visszajon
szabirol.
Tegy ugy peldaul, ahogyan javasoltam, elotte korbekuldesz mail-ben egy
leirast, hogy mihogymerre lesz es miert jo a blowfish. Beirod root-kent,
hogy:
passwd usernev
Odahivod az illetot, aki beirja ketszer a jelszot, es kesz. Ekkor lesz
blowfish hash-e, aztan a passwordtime-ot leveszed 1 napra, aztan majd beirja
maganak az eleset.
Komolytalankodni nem allt szandekomban, visszautasitom. En is irhatnam, hogy
szerencsetlenkedes az egesz, amit eloadsz. Nem esne jol. Ugye.

By,

Szilard.