[BSD] bsd licensz

Zsolt Sztankay stan at mail.datanet.hu
2004. Aug. 24., K, 09:18:28 CEST

Szia!

MK> Mindenesetre a dolog talan nem ennyire egyertelmu. Teny, hogy a
MK> BSD rendszereket eloszeretettel alkalmazzak pl. beagyazott
MK> rendszereknel, de tudtommal pl a Linksys arul olyan routereket
MK> amik Linuxot futtatnak, szoval a GPL sem akadaly alapbol egy
MK> kereskedelmi termeknel.
Vagy itt említhetnénk a KiSS DVD lejátszóit is, amikben szintén linux
fut.

MK> Legfeljebb azon kell elgondolkozni, hogy mit ir az ember a
MK> szamlara, pl. itt van ez a remek rendszer ami tartalmaz 1db ingyen
MK> oprendszert es egy 3 soros "Hello World!" alkalmazast ami viszont
MK> sajnos 1000 USD-ba kerul :)
Szintén nem vagyok ügyvéd, nem is vonz a szakma, de szerintem pénzt
lehet érte kérni, csak a forrást hozzá kell adni, illetve ahogy írtad,
megoldható ügyesen, hogy nem a GPL-es cuccokért, hanem másért kéred a
pénzt. Például nem a linuxért, hanem az installálásáért, a programok
beállításáért, gép összeszerelésért. Gondolom a CD-s disztribek is így
mûködnek, hogy csak a CD elõállításáért kérnek pénzt papíron. A forrás
hozzáadásra szintén a KiSS gépeket tudom mondani, ahol az oldalukról
letölthetõ az alaprendszer forrása. Persze az érdemi rész az saját és
nem szabad forrású program...

Üdv,
Zsolt