[BSD] kicsit off: total disk image bacup

Vas József vj at ommf.hu
2004. Aug. 16., H, 15:03:31 CEST

Hello!

A problémádnak szerintem az a lényege, hogy ha minden egyedi
rendszert le akarsz menteni, akkor hihetetlenül nagy
szerver oldali tároló kapacitásra lesz szükséged, ráadásul
ezek mindegyikét változások után frissítened is kell.
Úgy gondolom, ha csak egy csupasz alaprendszert mentesz
alkalmazások nélkül, minden hardver típusra egyet-egyet,
akkor véges számú, és viszonylag kis méretű imidzseket kapsz.
Ha ezekre az alkalmazások automatikus telepítését is megoldod,
akkor azt hiszem, közel jársz az optimálishoz.
>Valami ingyenes és étfogó megoldásra lenne szükségem.
Úgy gondolom, ez esetben vagy átfogó vagy ingyenes. A
rendszermenedzsment az a terület, ahol nem az ingyenes
programok a jellemzőek. Mivel windowsos munkaállomásokról
van szó, két rendszer jut eszembe, az egyik a Novell ZENworks-e,
(akár tiszta MS környezetben is megy, nem kell feltétlenül
NetWare szerver), a másik pedig a Microsoft SMS-e. Szívem
szerint a ZEN-t ajánlanám, az imidzselésen és automatikus
programtelepítésen kívül rengeteg hasznos funkciója van.
(Újabban pl. a Linux támogatás is belekerült.) Oktatási
intézmények számára úgy tudom nem is olyan drága.

Üdv.:
V.J.