[BSD] postfix+mysql

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Aug. 6., P, 11:32:37 CEST

LiRul wrote:

> Most biztos nagyon lamat kerdezek, de:
>
> $ cd /usr/ports/databases/mysql40-server
> $ make config
> ===> No options to configure

Elofordulhat. A "civilizalt" portok mar hasznaljak az uj infrastrukturat
a "make config"-hoz, a tobbi sajnos meg nem. Ne feledd el, hogy a
FreeBSD ports tobb mint 10e portbol all, ezert csak a maintainereken
mulik, hogy a sajat cuccukat rendbe tegyek, mert az a keves ember aki az
egesz portssal foglalkozik ezt nem tudja megtenni.

> Holott ha belenezek a Makefile-ba latok millio parametert amit adott
> esetben en szeretnek alligatni. Peldaul WITH_OPENSSL vagy WITH_CHARSET

Igen. Ezek az "old school" valtozok, amiket kezzel kell a kornyezetben
beallitani.

> Most ezt ugy hidaltam at, hogy az /etc/make.conf-ba irtam bele ezeket
> permanensen.

Ez nem a legjobb megoldas. Ahol a valtozo neve nem teljesen egyertelmu
(mint mondjuk "MYSQL_SERVER_WITH_CHARSET" lenne jelen esetben) ott ez
csunyan visszalohet, amikor egy masik portnal is van egy ilyen valtozo
de azt nem arra az ertekre akarnad allitani, hiszen a make.conf-ot
minden "make" futas beolvassa. (Beleertve azokat is, amikor nem is a
portsbol forditasz)

Ezert vagy "kezi" modszer eseten a kornyezetben allitjuk be ezeket:

setenv vagy export

vagy meg igenyesebben csak az adott parancssorra:

env WITH_CHARSET=xxx make install clean

mert az is vissza tud loni, amikor egy kornyezeti valtozo a globalis
shell kornyezetben beallitva marad, es kesobb valami "felhasznalja" es
nehezen nyomozhato hibat produkal esetleg.

Vagy ha portupgrade-t hasznalunk, akkor a /usr/local/etc/pkgtools.conf

allomanyban minden portra akar kulon azt, hogy ahhoz mely valtozokat
akarjuk (ez kulonosen az olyan behemotoknal jo mint pl mplayer, ahol a
valtozok maskulonben tobb sort toltenenek meg)