[BSD] hiba

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2003. Okt. 27., H, 09:01:05 CET

> Mostmár minden hónapra jut valaki, aki nem bírja elviselni, hogy
> vannak a listán nála okosabbak is?

Nekem kicsit inkabb ugy tunik, minden honapra jut valaki, aki nem tudja
elviselni, hogy masok meg nem masztak ki abbol a fura elveszettsegbol,
ami annyira jellemzo foleg a UNIX-szeru rendszerek kezdo felhasznaloira
- es amibol valaha neki maganak is ki kellett masznia. Az mas kerdes,
ezt ki mennyire onalloan tudja tenni - adottsag kerdese. Szerintem ezert
olyan szinten beanyazni, mint azt az elso valaszolo tette, folosleges...

> Mi lenne, ha a levlistát úgy
> állítanánk be, hogy a feliratkozáskor kimenjen egy help levél, amiben
> udvariasan leírjuk, hogy a 3-4 BSD oprendszerről hol és hogyan lehet
> információhoz jutni, és hogy ha a kedves leendő listatag olyan kérdéseket
> zúdít a listára, amelyek megoldásai ezen források valamelyikében
> megtalálhatóak, készülhet arra, hogy többé-kevésbé udvarias módon
> ezekhez irányítják majd.

Ez egy remek otlet. Eleve azert, mert amint feliratkozik valaki, ott
lenne az udvozlo levelben egy-ket klikkelheto link, segitseggel. Mar
enyhult az elveszettseg.

(Hadd emlitsem itt meg, hogy talan nem artana egy lista FAQ-ot
osszeallitani, fenntartani, aminek a cime szinten ezen indito levelben
szerepelhetne. Vagy mar letezik ilyen?)

Masreszt, az elso par esetlen kerdesre lehet nyugodtan (nem feltetlenul
udvariasan, de legalabb anyazas nelkul) egy-egy URL-t vagy manual
utalast irni valaszul, hadd oruljon a delikvens. Szinten, amennyiben
ilyen letezik, FAQ-kerdesekre a valasz komment nelkul a FAQ URL-je.
Persze ha valaki sportot csinal abbol, hogy a Google vagy a man parancs
helyett hasznalja a listat, azt nem art kicsit helyre tenni. Evvel
messzemenoen egyetertek.

byez
mortee