[BSD] Fdisk

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Okt. 10., P, 12:36:24 CEST

Szia!

Sebestyén Gábor wrote:

> Gyűrődöm tovább a P166-os alaplap vs 80GB-os vinyó küzdelmében.
>
> Jelenleg ott tartok, hogy
> 1. ha mindent "by default" csinálok, ráhagyom az fdisk-re a slice
> készítést és megcsinálom a partíciókat akkor a legközelebbi boot
> alkalmával a BTX loader el"dump"-ol.

Ez is arra utal, hogy a BIOS-nak tenyleg egy szammal tul nagy az a
vinyo. A frissites tenyleg jo otlet lehet. (csak a regi alaplapokhoz mar
nem kapni uj BIOS-t)

> 2. A BIOS a vinyóra LBA módban 1027/255/63-at ír ki, de az fdisk
> 9729/255/63-at. Kinek higgyek?

Ha semmilyen mas oprencer nem lesz rajta, akkor hagyd ra a FreeBSD-re.
Akkor ugyanis ez kevesbe fontos.

> 3. Ha az fdisk-et megerőszakolom G-vel (set Geometry), akkor se írja rá,
> csak azt, amit ő akar hinni.

Ezert mondom. Ez a resze a dolognak nem mukodik tul jol, de csak akkor
lesz nagyon kinos, amikor tobb rendszer lenne a lemezen es nem szabad
ralepniuk egymas labara.

> 4. Ha feladom a küzdelmet a 4.8-as loader-ével, próbálkozzak az
> 5.1-esével? Az újabb lenne?

Ebbol a szempontbol nem hiszem.

> 5. Érdemes lenne BIOS-ban a vinyót pé. 20 GB-osnak láttatni és ebből
> kiindulva alkotni?

Hat ha ezt lehet es ugy hajlando veled szobaallni, akkor probald meg.
Mint mondta, csak az a fontos, hogy a boot particio a BIOS altal latott
reszen belul legyen.

> Mit gondoltok ezekről?

Azt hogy szivas :-)

> UI.: észrevettem, hogy a proca hűtő - valószínűleg hónapok óta - halott,
> meg se moccan. Tudja valaki, hol lehet ma még P1-hez hűtőt venni?

Huh. Hasznalt boltban probalnam meg vagy PC bontoban. mas kerdes, hogy
ha ennyire nem hianyzott eddig, akkor igazabol lehet, hogy nem is kell...